Pagina's

dinsdag 19 april 2022

Dankbare dinsdag...........

Even wandelen de natuur in
wie wil dat nu niet.
Ik ga er vaak 's morgens even op uit.
Klein rondje wandelen, 
met altijd  de kleine pocket camera op zak.

Hoor ik onderweg een enorme herrie,
toen ik dichterbij was zag ik een koppel eksters
moord en brand schreeuwen
en driftig heen en weer vliegen.

Ook vlogen er een stuk of wat kauwen over.
Ik ben maar eens foto's gaan maken
geen idee wat daar gaande was.
Daar kwam ik pas later achter.

Een groot eksternest
werd aangevallen door een rover.



Eksters in grote paniek !!!!


En schreeuwen.......
echt niet te geloven !!!!


Dacht ik eerst nog dat het een duif was
die ergens klem zat.
(Het spektakel zat   best hoog in de boom)


Pas later zag ik  dat het deze grote jongen  was.
Een havik.......
 zie hem nu zitten de grote onschuld.
Maar toen was het leed al geschiet !!
Een havik vangt allerhande vogels
 postduif, houtduif maar ook eksters of jonge eksters.
Maar ook een konijn
 is voor deze grote jongen geen enkel  probleem.


Ook dat hoort bij de natuur,
het was wel heel bijzonder om dit te zien.
Toen de havik er vandoor ging
 keerde al gauw de rust weer terug.
Al denk ik dat het nest leeg is.

Gelukkig dat ik de pocket mee had.
heb ik toch foto's :)))))

Lieve groet Albèrtje







10 opmerkingen:

  1. Heerlijk even wandelen dat is zeker heftig met zo flinke havik.Mooie natuur foto,s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's hoor, gaaf die havik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je het op de foto's hebt gekregen. Ja, de natuur kan hard zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat een spektakel goed dat je een camera bij je had. Maar daardoor heb je wel weer een mooie verhaal en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is 's morgens zo heerlijk buiten! En je bent het nog gewend van de tijd met Jara...
    Oh, zijn de jonge eksters nu opgegeten? Afschuwelijk... Mijn man had een ganzennest ontdekt achter in het weiland. Maar nu ziet hij een leeg nest en geen jonge ganzen, wel de ouders... Ook zo'n triest verhaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder. Deze grote jongen heb ik nog niet ontdekt. Gaaf zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje Albèrtje, het is gewoon een spannend verhaal wat je tegenkwam. Het is inderdaad de natuur maar toch best triest om daar getuige van te zijn. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou Albèrtje, jij maak nogal eens wat mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Herkenbaar Albèrtje. Hier achter bij de buren komt regelmatig een buizerd wat nesten bezoeken. De eksters maken dan echt een enorm lawaai. Het is echt indrukwekkend om dat mee te maken hè. Je hebt het goed vast kunnen leggen.

    BeantwoordenVerwijderen