Pagina's

zondag 21 juni 2026

Vlinders van Elora.......

Het begon vorig jaar
 toen ik een vlog appje  kreeg
van Elora
(kleindochter toen 11 jaar
nu is ze 12)

Oma... ........
ik heb hele mooie rupsen gevonden
in de moestuin van mama. :))


De rupsen van de koninginnepage.
(Hadden we even opgezocht)

Ze werden bewaard
eerst in een pot,


Maar al snel zijn ze verhuist
met hulp van mama naar een doos
 met gaas erover heen.
Tijdens het opruimen van haar kamer
verdwenen ze ook nog even 
per ongeluk naar de container,
(papa wist niks van rupsen
in een doos)
maar Elora hengelde
 ze allemaal weer op :)))


Even wat info opgezocht


En ja, op een dag weer een appje
met filmpje ....
Oma ze zijn aan het verpoppen
en ze zijn heel dik.


De hele winter stond de doos
 op haar kamer !!

En nu komen ze uit. !!!
Oma........ ik was op mijn kamer
 en ik hoorde wat,
er is een vlinder uitgekomen.
En wat voor 1.......
De koninginnepage  !!


Eerst op haar hand
 en toen  zat ie op haar truitje
Ze was heel snel beneden
 naar de achterdeur.
Al fimend en pratend voor Oma !!

En  nu mag deze
 de wijde wereld weer in.
En daar gaat ie, zegt ze dan
 als laatste in het  filmpje.
Geniaal !!!


Hoe bijzonder is dit,
ik kan er zo van genieten 
de vlogs van deze kleindochter !!
Want alles wordt gefilmd en 
verteld aan oma
wat er zo al  gaande is.

De foto's heb ik geknipt
 uit de filmpjes.
En eerlijk gezegd 
had ik niet verwacht
 dat ze uit zouden komen.
Zo leuk voor haar.

Dank je wel Elora 
voor al die leuke vlog filmpjes.

Lieve groet Oma Albèrtje






maandag 15 juni 2026

Handige handen......

Er is een handwerk groep
in onze kerk gestart.
Waar iedereen welkom is 
om te handwerken,
of gezellig te koffiedrinken.
(Ook als je geen lid bent
van de kerk)

Inmiddels is het een fijne groep
met lieve mensen.
(Ik ben wat later aangeschoven 
door de knie problemen.)

Er is ook een naam bedacht
  Handige  Handen !!
Dat vraagt natuurlijk om een logo:))


Er wordt van alles geknutseld
Breien, haken, quilt, papierkunst,
kaarten ,pixels e.d

Foto's van de afgelopen keer.











Geen verplichting
 gewoon aanschuiven.
Heel gezellig zo samen !! 

Volgende week een mooi verhaal
over een kleindochter
en een vlinder.

Lieve groet Albèrtje ❤️ 

dinsdag 9 juni 2026

Workshop.........

Er vroeg mij iemand,
kan ik bij jou een workshop doen
stenen schilderen ?
Ha ha, dat was Maria een goede vriendin.
Ik noem dit gewoon gezellig samen zijn
en wat freubelen.

Maria had zelf stenen meegenomen 
die ze onderweg
tijdens haar wandelingen gevonden had.


En zo aan de slag.
Niks geen workshop,
Maria had al in haar hoofd 
welke afbeelding 
er op haar stenen moest komen.

En na een paar uurtjes schilderen
is dit het resultaat. !!


Dat heb je keurig gedaan Maria  !!!
En we gaan zeker nog eens op herhaling :))))

Lieve groet Albèrtje



maandag 1 juni 2026

Deken update

 De eerste blokken zijn af.
Maar het was niet zomaar gedaan .
De kleine blokjes aan elkaar,
dat gaf geen problemen.


Een witte rand erom heen
en dan afmaken 
met een groene rand.
(Geen foto meer van)

Maar ik leg er een paar naast elkaar
en het valt tegen.
 Oef heb ik weer.......
De randen uitgehaald en even experimenteren 
 met andere kleuren.

Het moest in elk geval 1 kleur worden,
om er rust in te houden.
Rose, grijs, zwart, groen
of toch crème 
Allemaal geprobeerd....
(Haken en uithalen)
Ook een vasten rand geprobeerd
en een stokjes rand.
Was ook geen optie
dat werd heel rommelig.
Nee ik was er niet gelukkig mee.
Even overlegd nog met vriendinnetjes
die gelukkig wel snapten hoe het zat.

Uiteindelijk gekozen 
voor simpel creme.
En ja, dat geeft me een veel beter gevoel 
dus dat gaat het worden.
Alleen weet ik nog niet 
of 2 toeren genoeg is
 of toch nog een 3e toer erom heen.:))


Nou ja dat is dan ook zo gedaan
en kan ik nog even overdenken.

En nu eerst maar eens 
 lekker verder haken.

Lieve groet Albèrtje ❤️