Pagina's

dinsdag 12 april 2022

Dankbare dinsdag........

Een rondje polder leverde heel wat op,
Grauwe gans met 7 pulletjes


De grutto een echte weidevogel.
Jonge grutto's 
konden we niet ontdekken,
misschien net een weekje te vroeg.




En als kers op de taart
de kneu !!!!
Een zangvogeltje 
en familie van de vinkachtigen.
Ze zijn vaak met meer
als je ze tegenkomt.





Zo'n mooi vogeltje
we hadden een top middag !!
Er was nog meer,
maar dat..........
 bewaren we voor een volgende keer.

Lieve groet Albèrtje






 

9 opmerkingen:

  1. Ik beken het eerlijk; ik heb nog nooit van de kneu gehoord... Maar wat een prachtig lief vogeltje is dat zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kneu, ook voor mij onbekend, maar wat een prachtige plaatjes weer, schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedere keer geniet ik weer van je natuurfoto's. Die pulletjes zien er schattig uit en hoe trots zijn de ouders, geweldig!
    Een Kneu is voor mij ook een onbekend vogeltje. Bij de naam moet ik meteen aan een kneusje denken, maar dat verdient het beestje natuurlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto’s. Zo mooi de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig die pulletjes en ik moet zeggen ik kan niet al die vogelnamen knap hoor.Prachtige natuur foto,s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Kneu zal ik altijd linken aan de Baardmannetjes, Hans Dorrestein en Nico de Haan. Wat een heerlijk ommetje en mooie ontmoetingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's heb je weer geschoten Albèrtje, zo lief de Grauwe gans met haar 7 kinders. Mooie reflectie zit er in die foto. Trouwens alle foto's zijn TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij toch een grote kennis van vogels.
    Zitten die allemaal bij je in de omgeving, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen