Pagina's

vrijdag 17 november 2023

Stenen........

Stenen schilderen
Dat heb ik al eens 
met de kleinkinderen
gedaan,........
Met een leuk resultaat.


Het heeft nu een vervolg gekregen.
En dat allemaal nadat ik dit
lieve schattige muisje tegen kwam.


Inmiddels heb ik al aardig
wat stenen gevonden,
op mijn wandelingetjes 
met de hondjes.
Af en toe loop ik bijna scheef :))

Ze gaan dan eerst in het sop
om ze goed schoon te krijgen.
Een laagje grondverf ( gesso)
En dan kan het feest beginnen.

En leuk dat ik dat vind !!!!


Ik hou ook van de verschillende
vormen  in de  stenen.                   
Ik ben met hele simpele
 afbeeldingen begonnen
en met goedkope verf
 van de blauw witte winkel.
Eerst maar eens kijken 
of het inderdaad is wat ik wil
en of het allemaal lukt.
Iets beters aanschaffen 
kan altijd nog.
Maar de verf is prima
om mee te starten.



Na het schilderen worden ze afgelakt.

Op de achterkant de vermelding
van de FB groep kei tof
en je postcode
Alleen de 4 cijfers
In die groep kun je kijken
of je zwerfsteen ergens gevonden is.
Je mag hem houden of verder laten zwerven.


Ik wordt er wel vrolijk van.


Dit krijgt vast een vervolg:))

Lieve groet Albèrtje



8 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke stenen heb je gemaakt, echt kei tof! Leuke nieuwe hobby :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, leuk, nu krijg ik ook weer zin om het te doen. En ik heb nogal wat potjes en dingetjes die al heel oud zijn... dus denk ik dat ik er een laklaagje overheen (acrylverf) doe als afronding
    En ja juist de vorm laat ik bepalen wat ik er op maak😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden, wordt dus goed opletten met wandelen of ze te spotten zijn
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Je bent duidelijk in een 'rabbithole' gevallen (zoals de Engelsen zo mooi zeg). Het maken én het verstoppen geven je vast veel plezier, geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt enig deze stenen, in gedachten zie ik je al struinen en met twee zakken vol mooie stenen weer huiswaarts te gaan, haha. Leuke hobby hoor, denk dat ik ook maar eens naar stenen ga zoeken 👀
    Bedankt nog voor je antwoord over die aftand met de timer, ga het proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk heb je ze beschilderd, deed het vroeger ook met de kleinkinderen.
    Wordt er altijd blij van, wanneer ik er een vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk. Nieuwe hobby geboren? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al aan het tekenen ;) wat zijn je stenen leuk, die toveren meteen een glimlach op het gezicht van degene die ze vindt. Ik snap wel dat dit naar meer smaakt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen