Pagina's

dinsdag 21 november 2023

Dankbare dinsdag......... Speuren !!!

Volgens mij ben ik  aan de beurt,
om weer eens wat te vertellen.


Zomaar een zaterdag, 
We waren al vroeg paraat 
om een klein rondje te doen.

Wat het vrouwtje niet gezien had,
hadden wij al wel door
 er liep iets in het gras.
En dan moet er flink
 gesnuffeld worden.
Die gekke Tjebby ging helemaal los.

Deze foto is goed mislukt
moet ie maar stil blijven staan.


Ha ha dat kan ik beter,
(Helaas was die foto te donker).
Het vrouwtje keek eens goed
 met de zaklamp.
( die heeft ze tegenwoordig mee
best handig)

 Wat  we daar ontdekt hadden.......
was een heel klein egeltje.
Met onze neus is dus niks mis.
Maar er naar toe  gaan,
dat feest ging niet door.


Na  onze bak met voer
en de boodschappen 
van het vrouwtje,
mogen we mee naar de hei.

Opschieten dames, hoor ik
want het gaat zo regenen.
Nou dat maakt ons niks uit hoor.
Daar houden we wel van.

En daar op de hei 
kun je ook lekker speuren.
Er zitten daar 
 heel veel konijnenholen,
en ja, ik moet daar toch 
wel even heel  goed ruiken.


Mijn kleine kop
kan er een heel eind in.


Helemaal interessant
 is een verse molshoop.


Met z'n tweetjes gaan we daar in graven.
Je zal toch zo'n molletje kunnen vangen,
daar droom je als hond van.
Nee het is niet gelukt.
Volgende keer beter.


Helemaal aan de andere kant 
van de hei
is een klein speelveldje.
Daar wilde het vrouwtje
 ook eens kijken.
ik denk maar zo
 dat ze ons daar dingen wil gaan leren.
.

Ha ha, zie je die band ??
Tjebby werd erdoor heen gelokt
maar ik stond al aan de andere kant 
hapte gauw het lekkers weg.
Tjebby baalde en dacht.
Waarom erdoor heen
als je er ook omheen kan.

Dit spelletje krijgt vast een vervolg.
Maar ik denk niet
 met z'n tweetjes tegelijk.
We gaan het zien.

Tot later weer.........
Poot van Fosse

Lieve groet Albèrtje 

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk he ze genieten er samen van.
    Een heuse speurtocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd wat te vertellen met zo'n stel in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk en ik ben benieuwd of jullie het lukt om door die banden heen te gaan.
    En wat valt er veel te ontdekken hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie het leuk tijdens de wandelingen. Het is net of ik er even bij ben. Gezellig. En wat zijn ze dan verschillend qua karakter zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stabij is ook een mollenvanger, dus de dames doen hun achtergrond eer aan, haha. Mijn Dientje zat ook altijd met de neus is holletjes, nooit wat gevangen. Leuke avonturen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Fosse, dat is een leuke zaterdag, lekker op de hei, die banden zien er leuk uit om kunstjes mee te doen ;) Dikke knuffel voor jou en Tjebbe. Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie treffen het maar Fosse &
    Tjebbby, allemaal spannende dingen die jullie meemaken. Lekker wat ravotten op de heide en allemaal kleine spannende beestjes ontdekken. De baasjes zijn vast super trots op jullie. Tot later weer........

    BeantwoordenVerwijderen