Pagina's

dinsdag 25 juli 2023

Dankbare dinsdag.........

 Puppy nieuwtjes.
Alweer een week voorbij.
Ze doen het goed en groeien hard.
Ik laat ze zelf wel even vertellen.
Fosse .......


Ha ik ben  Fosse.
Ik heb het goed naar m'n zin.
Ik ben wat kleiner dan Tjebby.
Maar ik groei hard nu.
Ik eet wat langzamer, 
dus ik krijg m'n voer
nu in een andere kamer.
Tjebby probeert anders mijn
voerbak ook leeg te eten.
En dat kan natuurlijk niet.
Ik hou van graven
en ben heel nieuwsgierig
wat er dan onder de grond zit.
En als ik aan het graven ben
dan moet je wel wat
moeite doen 
om mijn aandacht
 weer te krijgen.
Ook een leuk spelletje
samen een kip uitdagen.
(Alleen de kip pikt )
Dus oppassen geblazen.


Tjebby......


 Ik ben de kleine wildebras Tjebby. ....
Graven ja, 
maar dat doe ik anders dan Fosse.
Ik graaf meer voor de lol.
Zo van.....  kijk eens wat ik kan.

Ik slok in no time m'n voer
naar binnen.
Nu wil het vrouwtje
 dat ik 5 tellen eerst ga zitten
 voor ik mag aan vallen
op die lekkere brokjes.
Wie heeft al die puppy regels 
toch verzonnen.
Maar ik doe het wel,
want het levert flink wat op.
Als Fosse de bak ook leeg heeft,
ga ik dat wel even controleren,
je weet maar nooit.

Dit hebben we samen opgegraven....
een rubber bot. 
Knap hè !!!


Tot een volgende keer weer.
Poot van ...
Fosse en Tjebby.

En hier heb ik eigelijk
 niet veel meer aan toe te voegen.
Het is veel ontdekken wat ze doen.
Samen spelen,
samen stoeien, 
en samen uitrusten
onder een boom.


En dan houd de herder
 de wacht en heeft pauze :))))


Lieve groet Albèrtje 








14 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk! En je hebt er een heerlijk verhaal van gemaakt; ik zie het zò voor me gebeuren met die kleine deugnieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaat t super zeg . Zo leuk om te lezen . Kijk uit naar t vervolg wat ze nu weer gaan ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooie hondjes zo leuk om te lezen wat ze uitspoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herleef helemaal weer de puppy tijd van Dientje. Heerlijk zijn ze. Er valt nog veel te beleven met die twee. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk verhaal, juist om ze het zelf te laten vertellen! En lief zien ze er allebei uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Het zijn eigenlijk net peuters :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk stel.
    Leuk hoe ze bij die kip staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, het lijkt mij een hele uitdaging, twee van die jonge hondjes! Heerlijk dat ik zo mee kan genieten, want wat zijn ze ook ontzettend leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die foto met de kip... echt leuk!
    Het zijn mooie hondjes en leuk dat ze zo samen opgroeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij zijn jullie al gegroeid :) Ik hoor het al jullie hebben het goed naar je zin bij Albèrtje
    Wel gezellig zo met z’n tweetjes, groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk logje. Mooi stel met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Achhhhh te lieffffff…..🍀🐾🍀💗🍀🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Albèrtje, wat een schattige puppy's heb je! Te lief. Geniet maar fijn van ze. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen