Pagina's

dinsdag 4 juli 2023

Dankbare dinsdag.......

Naast het  handwerken en de vogels
hou ik me ook bezig met het zoeken naar vlinders.

Dat is  een heel geduldig werkje om
 die een beetje op de foto te krijgen.

Maar geduld wordt beloond.
De heide blauwtjes zitten nu 
op de bloeiende dopheide.
Het zijn echte fladderaars.


Zie je hem vliegen
het blauwe stipje.?
Met de zoomlens kan ik hem mooi
dichterbij halen.


Ik was er blij mee,


Thuis zag ik pas de beschadigde vleugels
aan de onderkant.


Op zoek naar nog een nieuw exemplaar.


Bijna een sport.

De blauwtjes behoren tot een grote familie.
En per toeval ontdekte ik deze tussen de foto's.

Een bruin blauwtje.


Het vlinder seizoen is in volle gang
dus ik kan vooruit.


Heel veel geduld en een beetje geluk.
Na 2 jaar avonturen
 heb ik al een hele map vol staan op de pc.
Af en toe komt er dan ook es
 een vlinderblogje.
Dat past wel in de zomer
is het handwerken
altijd een beetje minder.
Zeker met warm weer maar 
heeft ook te maken
met het buiten leven.
Fijne Dankbare dinsdag.

Lieve groet Albèrtje













14 opmerkingen:

  1. Je hebt ze mooi op beeld weten te krijgen. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent ook zo'n natuurmens! Oh, daar moet je echt eindeloos geduld voor hebben...
    Maar het is wel heel mooi om je hier mee bezig te houden en ik geniet graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor met zo'n zoomlens m, schitterend gewoon
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je het blauwtje mooi gevangen in je lens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig hè dat heldere blauw, hier vliegt er af en toe ook een rond en het zijn wel vlugge flodderaars, net zoals het oranjetipje, ook zo’n vluggertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dat vind ik knap.
    Meestal blijven vlinders, als ze mij zien ;) heel lang zitten, tot ik zover ben om te "klikken" dan zijn ze weg....
    Maar wat is deze mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij mij zijn het meestal toevalstreffers, maar ik vind het leuk om ze te bekijken. Ik bezoek wel eens een vlinderstruik, maar zo in de natuur zijn ze het leukst. Prachtige foto’s. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en je hebt er geduld voor. Ze vallen best wel op met die blauwe kleur.
    Leuk dat je ook een bruinblauwtje voor de camera kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's! En fijn toch: zo'n hobby :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig deze vlinder foto's en knap dat je het voor elkaar hebt gekregen. Ze fladderen altijd zo snel weer weg als je ze net goed voor de lens hebt. Maar jou is het heel goed gelukt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's. En bijzonder om te zien dat zo'n vleugel kapot is, wat zou er gebeurt zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi. Je geduld wordt echt wel beloont hoor. Wat zijn ze klein, mooi en snel hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het goed gelukt.
    Inderdaad, vraag veel geduld voor.
    Neem ook steeds foto's van prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen