Pagina's

vrijdag 23 juni 2023

Pannenkoeken.........

 En dan niet om op te eten,
maar dan de pannenkoeken plant.

Deze plant is momenteel best heel hip.
Je ziet ze veel.
Toen ik de eerste kreeg
 had ik werkelijk geen idee,
wat ik er van moest denken.
Nooit van deze plant gehoord.


Maar ik kreeg stekjes 
waar ik altijd heel blij mee ben. 

Het is een sterke plant,
af en toe een dor blaadje 
maar meer ook niet.

Toch groeien ze bij mij gauw scheef,
kan ook aan mij liggen natuurlijk,
soms vergeet ik te draaien.🙈


Al heel snel zie je weer
 kleine plantjes groeien. 
( allemaal nieuwe stekjes)
En nu begrijp ik heel goed
waarom je er zo snel 
een heleboel van hebt.
Want ik haal ze er uit
en stop ze weer in een pot.


Afgelopen week was ik bij 
mijn vriendinnetje Gerrie.
En die had er een  
hele mooie staan.!!
Opgekweekt van een stekje,
Maar een stok erbij als steuntje.
Alle kleine plantjes
 laat ze voorlopig ook staan
Dat vult de onderkant.

Ik moet eerlijk zeggen
ik was onder de indruk.


Dusssss..........
Nu de pannenkoeken
in een wat grotere pot
met een stok erbij........
Wie weet .........
heb ik over een paar maanden
net zo'n mooie als Gerrie.

Gerrie bedankt
 voor de leerzame tip
en de foto !!
Fijn weekend allemaal.

Lieve groet Albertje

10 opmerkingen:

  1. Succes gaat jou ook lukken
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook een heel leuke plant, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik vind het ook een leuke plant! Een paar jaar geleden kocht ik er eentje, maar ik kwam erachter dat ie niet in de zon moet en graag ruim in de aarde staat... Maar zo mooi als bij jouw vriendin staat ie bij mij niet hoor. Ik vind het niet de gemakkelijkste plant...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een grote plant, die van je vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf zo'n planten blog. Die van mij groeit ookk krom. Ik zal een keer een foto sturen. Laat maar lekker groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt groene vingers, maar Gerrie ook. Dat gaat je vast wel lukken om de plant zo groot te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leer je nog eens wat. Leuke plant, ken hem eigenlijk niet. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon proberenik heb er alle vertrouwen in met jouw groene vingers. Ik heb er twee, moeder en dochter maarze krijgen geen kleintjes. Vertel je ook nog een keer over je Fuchsia’s? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeps, te vroeg, ik ga vlug lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap hoor, bij mij doen ze het ook niet goed. Steeds lelijke bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen