Pagina's

vrijdag 6 januari 2023

Op naar de lente......

 Dat de natuur in de war is
dat was al te verwachten.
Eerst heel koud 
en nu is het best warm
 voor de tijd van het jaar.
Het eerste sneeuwklokje
dan zijn we op de goede weg.


Een paardebloem 
en het lentegevoel 
begint te borrelen.


Een flauw zonnetje
maar hij was er weer.
Dat geeft energie
na een fikse griep
waarvan de nasleep
 nog goed voelbaar  is.



En dat het de laatste tijd
 veel geregend  heeft is te zien
aan paddestoelen die
weer te voorschijn komen.


Gewone oesterzwam



Berkenzwam en
oranje druppelzwam


Oranje druppelzwam 
(Uitvergroot)


Zwarte trilzwam


Het waaiertje,
Rechts de paarse knoopzwam


Paarse knoopzwam 
  (uitvergroot l


En zo liggen lente en herfst
dichtbij elkaar. 
Maar ik heb wel zin
in de lente.
Al besef ik ook wel
dat we nog midden
 in de winter zitten.

Maar wat geeft het.......
bij Januari 
hoort voor mij,
de zoektocht
 naar het lentegevoel. 
En dat was donderdag
 goed gelukt

Lieve groet  Albèrtje 






10 opmerkingen:

  1. Dat lentegevoel is duidelijk te zien op je mooie foto's en te voelen ook buiten. Ik heb er ook zin in.
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto’s, je vergeet idd bijna dat het nog winter is. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, een paardenbloem! Ah, sneeuwklokjes vind ik ook zo leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zó knap dat je al die paddenstoelen bij naam kent!
    Bij onze buren zag ik dikke knoppen in de struik n hun voortaan. Het voelt echt al een beetje naar lente. Nu maar hopen dat er geen vorst meer komt en al die jonge lentebodes stuk maakt...maar inderdaad, het is nog winter....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige beelden van de padenstoelen, het lentegevoel is zeker heel duidelijk. Heb zo'n flauw idee dat we dit jaar langzaam aan gewoon de lente in rollen, en daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zou gaan denken dat het bijna lente is, maar pas op, de winter is net begonnen !
    Maar het is inderdaad zacht weer, we hebben deze week 4 dagen kunnen fietsen. Het nieuwe jaar is goed gestart !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, bizar is het. Ik zag al blauwe druifjes bloeien in een tuin.... mooie foto 's heb je weer gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig al die paddenstoelen, alleen in deze tijd niet normaal. Het mag nog best een beetje gaan vriezen hoor het is tenslotte winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooie foto's maar wel erg vroeg voor die bloemetjes, ik vond hier in Zweden ook al de sneeuwklokjes boven de grond (nog lang niet in bloei), erg vroeg!

    BeantwoordenVerwijderen