Pagina's

vrijdag 13 januari 2023

Nostalgie........

Januari is voor mij ook wel
opruimen en kasten schoonmaken.
Een kastje, laatje of een plank per dag.
En voor jet het weet.........

Gister de spellenplank
uitgezocht, opgeruimd
 en schoongemaakt.

Maar zulke klusjes kosten wel tijd.
Vooral toen ik bij de puzzels kwam.
Even herinneringen ophalen.
Ach, wat heb ik dat veel gedaan,
zelfs mijn eerste puzzels 
heb ik nog.

Dit was mijn eerste grote puzzel 
260 stukjes (maar )
Wat was ik er rijk mee.


En deze kreeg ik kort er na.
Tig keren heb ik deze 2 gemaakt :)))
Ik weet nog precies
waar te beginnen
na de rand :))))


 Toen kwamen de echte grote jongens
van 1000 stukjes


Dit kasteel was ook favoriet 


En dit was ........
Ja, als je de kameleonboeken had,
dan hoorde deze erbij.


Inmiddels hebben we ook 
moderne puzzels op de plank,
Van Jan van Haasteren
En de was Gij puzzels.

Maar nu ligt er al een aantal weken
een puzzel op mij te wachten.
Gerrie een echte puzzel fanaat 
vond dat ik deze 
maar eens moest gaan maken.


En ja.... hij past wel bij mij. 
Ik hou van Rien Poortvliet
en van zijn kabouters.
De puzzelmat ligt klaar,
dus puzzelen maar.

Lieve groet Albèrtje 







13 opmerkingen:

  1. Een reis door de tijd! Die met de molen lijkt me echt heel moeilijk inderdaad. En wat grappig hoe jij (iemand anders?) ooit de stukjes heeft geteld van de allereerste puzzel en op een ander aantal uitkwam.
    Ik heb deze winter ook heerlijk gepuzzeld. Ik denk dat ik nog aan eentje begin en dan stop ik er weer mee voor de rest van het jaar.
    De Rien Poortvliet puzzel lijkt me heerlijk om aan te werken! Veel puzzelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat opruimen, ken dat ook. Succes met de puzzel
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog! En wat goed van jou: een plank/la per dag. Dat wil ik ook, ik moet alleen nog beginnen ;-)
    Echt een puzzel voor jou, die met de kabouters!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk puzzelen, ik kan er uren mee bezig zijn. Met vrienden en kennissen lenen we JvH en Wasgij puzzels aan elkaar uit. Succes met de kabouters. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pure nostalgie, vroeger lagen we op de grond met een plaat hardboard puzzels te maken. Als we stopten, werd de plaat onder de bank geschoven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Af en toe opruimen schiet ongemerkt lekker op. Zo'n spellenplank duurt misschien wat langer, want iedere herinnering verdiend wat tijd. De nieuwe Rien Poortvlietpuzzel ziet er leuk uit, veel plezier bij het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Puzzelen kan zo heerlijk ontspannen zijn. Ik vind het echt een winterwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja inderdaad, als je gaat opruimen, al is het maar 1 plankje of la kom je weer zoveel tegen waar je heerlijk om weg kan dromen. Denk dat ik dat ook maar eens zo ga aanpakken. Een hele kast in een keer houd me dan weer tegen. Leuk de puzzel met kabouters, succes ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk die oude puzzels die je weer tegenkomt bij het opruimen. Bij mij staan ze op zolder ik ben van de bergen puzzels. Die kabouter puzzel is super zeg. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier met het maken van de puzzel, je kunt je er zo lekker in verliezen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een goede gewoonte! Maar bij mij duurt ie altijd maar héél kort...
    Wat leuk dat je al die oude puzzels nog hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je al die oude puzzels nog hebt Albèrtje en daar zitten mooie herinneringen aan vast. Poeh, een puzzel van 950 stukjes, dat is een hele klus. Ik wens je veel puzzelplezier! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen