Pagina's

vrijdag 13 mei 2022

Oud en nieuw............

Nee hoor,
ik ben niet in de war
ik weet echt wel dat het jaar nog niet om is.
Gelukkig maar dat zou veel te snel gaan.

Maar ik heb in de tuin
 de stoel van moeders staan.
Of zoals ik wel eens zeg......
De troon van oma. :))


Ik wilde hier nog graag kussens in hebben,
maar het kwam er eigenlijk niet zo van.
Kopen is natuurlijk een makkie,
maar ik wilde iets speciaals.

Afgelopen week had ik mijn zus en zwager
op de koffie.
En terwijl we gezellig kletsten
Was het ineens PING  ideetje !!!!!

Vanmorgen de zolder op 
om stof te zoeken.
En nog wat , 
maar dat moest eerst uit elkaar gesloopt.


Het was even wat werk.....
En weer naar zolder toe
achter de naaimachine.
De laatste handelingen helemaal met de hand
en dan tadaaaaaaa..........


Kussens met een borduurwerk
van moes :))


De sjofar blazer.

De sjofar is de hoorn van een ram,
vaak van schapen, geiten, antilopen en gazellen.
Hij wordt gebruikt in synagogediensten
op Rosj Hasjana ( Joods Nieuwjaar )
en aan het einde van Yom Kippur  ( Grote verzoendag)

Dit borduurwerk hing in de kamer 
naast de televisie.

En nu verwerkt in iets nieuws.

Ik ben er heel blij mee.

Lieve groet Albèrtje






14 opmerkingen:

  1. Goed idee! Staat mooi in het stoeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooier had je het niet kunnen maken, Albèrtje... Wat is dit een goed idee en je hebt het ook maar meteen uitgevoerd.
    Haal je de kussentjes s'avonds naar binnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Ik snap je helemaal dat je er zo blij mee bent, goed idee, staat schitterend en mooi hergebruikt van je moes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou inderdaad de troon van Moes met hele speciale kussens. Erg mooi geworden, zo bijzonder maar moesten we voor het idee eerst een bakkie komen doen? Ha Ha !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, Albértje! Dit is echt iets speciaals geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, heel mooi ♥️🦋

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee om twee tastbare herinneringen aan je moeder bij elkaar te voegen en er mooi één geheel van te maken! Het is soms moeilijk om een bestemming te vinden voor een borduurwerk, maar dat heb je subliem opgelost. Nu verdwijnt het niet in een kast, maar blijft het mooi in zicht.
    Daar ga je vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je stoel mooi opgeknapt. En goed dat er nu 2 dingen met een bijzondere betekenis gecombineerd zijn. Veel plezier met deze aanwinst. Groet, Dientje / Dini

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je toch een toppertje Albèrtje, wat een geweldig idee om de troon van Oma op deze manier op te knappen. Een erg mooi borduurwerk en het staat prachtig in dat kussen. Je zal er zeker dagelijks met veel genoegen naar kijken, MOOI!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi idee met dat borduurwerk erin verwerkt zo, geweldig...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed idee om het borduurwerk van je moeder zo 'te gebruiken' nu heb je er veel meer plezier van en kun je er meer van genieten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen