Pagina's

vrijdag 27 mei 2022

Verse wol..........

De wol die er nog ligt
begint oud te worden het vet verdroogd.
Het wordt korrelig
en als je het spint lijkt het net zand
wat er op de grond ligt.
Wist ik ook niet,
maar nu wel ......ervaring :))

Inmiddels is er 
 weer verse wol 
die ik mocht ophalen bij Jolette.


Wat heerlijk weer 
en een feest om te spinnen.
De eerste meters zitten erop !!


Ook de witte wol is al gereserveerd.
Die gaan we halen  op Noordeinde
bij Roelie.

Dus de vachtenstal is weer  aardig gevuld.
Nog een paar Drentjes zoeken
 en klaar  !!
Wintervoorraad  op orde :))))

Yesssss......   Blij mee.

Lieve groet Albèrtje
 

12 opmerkingen:

  1. Ooit spon ik ook mijn eigen wol. Ik herinner me nog dat zoevende geluid en het geluksgevoel van het maken van de draad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg. Heerlijk om creatief bezig te wezen hè? Ooit wil ik het ook graag gaan doen en kom ik graag bij je in de leer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verwerken van Oude wol is niet fijn. Leerde vroeger dat je er dan Lanoline olie bij moest doen, maar dat haalt het korrelige niet weg. Je bent nogal wat van plan met al die vachten. Ik ga het volgen. Groet en veel spin plezier. Dientje (Dientjes Bezigheden)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je weer kan spinnen. Mooi spinnewiel en verse wol moet lukken zeg ik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je weer verse wol hebt, kun je weer vooruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk wil ik het ook wel eens gaan proberen. Maar ik begin helemaal bij 0
    Mijn moeder kon het vroeger behoorlijk goed. Maar het lijkt me moeilijk om een draad van regelmatige dikte te maken.
    Onlangs kwam er op het journaal dat de schapenboeren niet weten wat ze met hun wol aan moeten... Dat is toch te gek voor woorden. Iedereen wil blijkbaar liever synthetisch.. Nou, ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your crocheting is beautiful. How wonderful to match up to the flowers like that. I'm just learning again how to make a solid granny square.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Lijkt me een heerlijk klusje om je eigen draad te spinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je weer verder kunt met verse wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om helemaal zelf je wol te maken...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk gevoel lijkt me, een voorraadje :)
    Ga je er sokken van breien of??
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen