Pagina's

dinsdag 10 mei 2022

Dankbare dinsdag...........

Op veel plekken zie je 
grote palen met daar op een nest 
voor de ooievaars.
Vlak bij het huis van de kinderen in Oldebroek
 staat er ook eentje.
Groot was mijn verrassing 
dat er een ooievaar op zat.


Ik maakte snel een serie foto's
 met de kleine pocket camera.
Het  was nog best een stuk van de weg af.
Beetje op goed geluk met 1 hand !!
want in de andere hand had ik Dana.
( oppashond)
 Maar hij raakt er inmiddels aan gewend 
dat dit vrouwtje ook om de haverklap
stil staat om een foto te maken.


Had ik dat even mooi gedaan ??
Groot was mijn verbazing
toen ik de foto's op de pc terugkeek,
Dat was helemaal geen ooievaar,
maar Jantje nijlgans,
 die het nest gekraakt had.

( joehoe.... gefopt  ik ben een nijlgans )


Ik heb er hard om gelachen
en toch ook wel heel blij met
deze bijzondere foto.


Ik heb me er eens even in verdiept,
wat blijkt,  
nijlganzen nestelen graag hoog.
En gewoon in het nest van een ander 
een reiger of zelfs in het nest van een buizerd.
En zelfs hoog in een kerktoren 
is heel gewoon.
En in dit geval
het nest van een ooievaar.
Lachen toch.......

Maar een paar dagen later ......
kwam ik de echte tegen
Op een andere plek
druk bezig om het nest goed te krijgen. 
We hebben er een poos naar staan kijken.


En dan ......
na gedane arbeid .....:))


Zaterdag zag ik een nijlgans met jongen 
tja......... hij lijkt echt niet op een ooievaar :))


En dit  kan je zo weer overkomen,
daarover later meer. 

Lieve groet Albèrtje







13 opmerkingen:

  1. Hoi Albèrtje, ik heb heerlijk zitten lachen om je komische avontuur. Ik heb zojuist tijdens mijn wandeling toch wel even goed naar het ooievaarsnest hier in de buurt gekeken maar gelukkig zitten er hier echte in. En volgens mij hebben ze ook een kleintje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een leuke verrassing achteraf! Maar brutaal is het natuurlijk wel om het nest van een ander in te pikken.
    Leuk, een oppashond... ik wilde al wel eens vragen of je de hond niet mist op al je wandelingen...
    Wat betreft de poppen; probeer eens een andere kringloopwinkel in een andere plaats, dat kan veel verschil maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. creatieshaken-ria10 mei 2022 om 13:18

    Dat is erg leuk zeker een verrassing dat er zo maar een andere vogel in dat nest gaat zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geluk om zoiets leuks te zien! Het is zo'n mooie foto! Ik wist dat niet van die die andere vogels. Dat ze en hoog nest wilden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi verhaal en wat ben je mooi gefopt door de nijlgans en ik heb weer wat geleerd vandaag over deze vogel. Mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gaaf verhaal. Ik wist niet dat nijlganzen het zo hoog zochten. Gelukkig heb je ook de echte ooievaars nog kunnen spotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke blog, mooie foto's. Ik wist dat ook niet van nijlganzen, dat die nesten van anderen "kraken".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk verhaal, ik heb hartelijk gelachen. Zo zie je maar weer hoe snel je conclusies trekt. Maar gelukkig zag je de ooievaars later wel. En wij weten dat de Nijlgans op hoogte een nest heeft. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enige belevenis Albèrtje, gefopt, hihi je hebt er wel prachtige foto's van kunnen maken.
    Mooi hé die ooievaarsnesten, hier zien we ze ook regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij de eerste foto dacht ik nog dat de ooievaar wat raar op het nest zat, want ik herkende geen ooievaar. Ik dacht dat het aan mij lag. Maar gelukkig was ik niet de enige die zich heeft laten foppen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ha, als het nest toch leeg was ;)
    Vogels zijn slim hoor! Laatst was er bij ons in de tuin een ekster met een stuk stokbrood, hij doopte het bij ons in het drinkwater en toen het zacht was at hij het lekker op :-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen