Pagina's

vrijdag 12 maart 2021

Rat.....

De rat krijgt vorm en herkenning
zodra de kop en de oren af zijn.


( patroon van Zij maakt het )
Je breit gelijk alles eraan....
 dus geen losse ledematen
 die er nog aan genaaid moeten worden.

Ook de ogen zijn aangegeven
met een averechte steek.
Je hebt  dus niet het probleem
dat je ze ongelijk krijgt.


Zelfs de staart brei je er aan vast
met een I- cord
Geniaal.........
 een mooie staart is het resultaat !!


Nu nog een leeggezogen magere rat,
ik zal hem dit weekend  ogen geven 
zodat hij de wereld in kan kijken.
En ook wat te eten  :))


Maar niet deze lekkere krentenbol  !!
gisteren gebakken  
van de  12  nog 1 over.
Maar dat waren andere ratjes 
die daar ook goed raad mee weten :))


Lieve groet Albèrtje

 

16 opmerkingen:

  1. Ai, rat begint vorm te krijgen! Nou, als je hem maar vertelt dat hij in elk geval op de Veluwe moet blijven...:) We hebben hier een mol (of misschien zijn ze wel met z'n tienen inmiddels) en daar hebben we al genoeg mee te stellen.
    Wat zijn de patronen van haar goed hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat komt helemaal goed met rat. Leuk een gebreide knuffel. Ik haak ze altijd maar breien lijkt mij ook leuk om eens te proberen.
    Mmm lekker, zo'n zelfgebakken krentenbol!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig zijn die averechtse steken op de plek voor de ogen! Ook fijn dat alles aan elkaar gebreid wordt; heerlijk dat niet alles later nog aan elkaar genaaid moet worden!
    Je hebt de eerste rat al snel voor elkaar gekregen, nu nog even vullen en het wordt een lieve knuffelige rat.
    Er is geen betere beloning dan het snel verdwijnen van de krentenbollen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begint al mooi vorm te krijgen deze rat. Krentenbol ziet er ook heerlijk uit, geen wonder dat ze snel op waren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, ik moet toch echt ook eens zo'n patroon proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een feestje om al die patronen te breien.Deze heb ik nog niet.Wordt een volgend project.Vind al die kleertjes erbij ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt leuk! Knap gedaan. leuk om een verhaaltje erbij te gaan verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt leuk die rat. Tja die lui bij jou weten wat eten is. Goed teken dat het lekker was.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee een gebreide rat, leuk hoor dat is weer eens wat anders dan een gehaakte en hij wordt moooi!
    Heerlijk die krentebol.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige rat Albèrtje, heel handig is dat zeg dat alles aan elkaar gebreid wordt. je mag hem zeker wel flink te eten geven ;o) Die staart is zeker geniaal zeg, echt een rattenstaart. Mmm die krentenbol ziet er zeer aantrekkelijk uit en vooral op dit tijdschrift van schrijven, dan krijg ik altijd enorme trek. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De patronen van zij maakt het zijn altijd zo mooi, deze rat is daarop geen uitzondering. Zelf zonder vulling en ogen ziet hij er al leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me erg fijn dat je geen losse onderdelen hebt.
    Hij wordt prachtig, daar ben ik van overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zulke goede patronen he. Die muis gaat geweldig worden............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een knap patroon! En natuurlijk ook knap gemaakt door jou, doe ik je niet na! Ik ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien na een ‘all you can eat’ buffet 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leukerd, dat patroon kende ik nog niet.
    Ziet er in ieder geval niet zo slecht uit als mijn Sophie toen ze nog niet af was ;)
    Super benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen