Pagina's

vrijdag 5 maart 2021

Crea5221 ....E


De letter E
Tot een half uur geleden wist ik nog steeds niet
wat ik hier mee zou gaan doen.
Alles wat ik tot nu toe bedacht had 
verdween in gedachten al in de prullenbak,
tot.....

Ik uit het raam keek.....
de zon schijnt
 ik dacht bij mezelf
mooi tuin weer.
Pats........... daar had ik hem.
Nu het lente wordt zie ik steeds meer tuinmensen 
leuke dingen posten.
De tuin is toch wel een dingetje.

Ga ik nu even terug naar mijn roots.
Mijn geboorte plaats ligt in het Noorden,
Het dialect versta ik als geen ander.

En dan kom ik nu uit bij een Groningse zanger,
die in het dialect zulke mooie muziek maakte !!
Ede Staal


Ede zong dit  liedje over
Mien toentje ( mijn tuintje)
Ik ben heel benieuwd of jullie dit dialect
kunnen volgen.
Hij heeft heel veel mooie liedjes geschreven
zoek maar eens op you tube.
Het liedje met als tekst
Het kan nooit, nee nooit zo donker zijn
of het wordt altijd wel weer licht. 
( wel in het dialect hè )
 Past mooi in deze corona tijd !!


                  meer Crea bij.......

               Elizabeth     Marjan
               Josephine  
                Sandra      Akkelien
              Carmela       Anita
                Francoise      hobbyloes
               Toos      Annet
                Petra      Lydia  
                  Conny       Annemarie 
              Celine      Marie Louise
                Anie      Angela


                                Lieve groet Albèrtje


17 opmerkingen:

  1. hoi, vanaf vandaag doe ik ook mee. Ben meteen volger bij jou geworden, mooi blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik kan dat niet goed volgen. Vooral het eerste stukje niet, later wel wat beter... Heel apart taaltje hoor. Maar de muziek is wel leuk. Nooit geweten dat je daar vandaan kwam, en je zus Mirjam ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoe je op ideeën komt hè? Ik versta er echt helemaal niets van, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie keus. Kom een heel eind met verstaan, mijn oudtante (uit mijn kindertijd) sprak ook zo Gronings...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, al kan ik niet alles verstaan, kom toch een end.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, ja Ede Staal!
    Ooit ook een cd van gekocht in Zoutkamp.
    Ik versta niet alles, moet dan heel goed mijn best doen hoor. Laatst nog een route gewandeld bij Leens over het Ede Staal pad.
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb echt m'n best gedaan hoor, maar er waren best veel stukken die voor mij 'russisch' waren... Toch leuk om naar de melodie te luisteren, die versta ik wel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke kleurrijke E, om vrolijk van te worden. De zanger ga ik een andere keer beluisteren want ik zit in de huiskamer en mij lief midden in een film dus heb ik mijn geluid beneden altijd uit staan.
    Heerlijk hé dat we weer in de tuinen kunnen wroeten, wij zijn vandaag ook heerlijk bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ede Staal. Prachtig! Hij is echt veel te vroeg dood gegaan helaas. Ik ben dol op zijn liedjes. Heel leuk dat je daar aan dacht bij de letter E.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig de liedjes van Ede Staal. Is hier erg favoriet bij Jannes al verstaat hij niet alles. Ook ik hou er ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig muziekje, maar van de tekst kon ik geen chocolade maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou dat ga ik eens opzoeken! Wij wonen al jaren in de provincie Groningen, al komen we er zelf niet vandaan.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gave stem. Ik kan niet alles verstaan hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga eens luisteren maar ik ben slecht in het ontcijferen van dialecten.

    BeantwoordenVerwijderen