Pagina's

vrijdag 5 februari 2021

Crea5221 Alfabet........ C


De C in het alfabet is een wat merkwaardige letter,
hij wordt vaak uitgesproken als een K


Ik dacht het eerst aan COLUMN.
Maar wie heeft dat ooit verzonnen. !!
Probeer het maar eens uit te spreken COLUMN.
Het kan nog gekker......
 in het meervoud is het COLUMNS.:)))
De N had gewoon weggelaten kunnen worden
en zo zijn er meer gekke woorden in de 
Nederlandse taal.
Via de COLUMN  kwam ik op CORONA
inmiddels niet meer weg te denken.
We moeten er al bijna een jaar mee dealen.
Veel ongemak omdat een besmetting op de loer ligt.
En iedereen heeft er mee te maken
of je nu jong of oud bent,
het is oppassen geblazen.
Wat eens begon heel ver weg,
kwam binnen afzienbare tijd
ook ons landje binnen.
Wie had toen kunnen bedenken....
dat we nu winkelkarretjes schoon moeten maken,
handen ontsmetten.
En  alles op die 1,5 meter afstand
moeten doen.
En zelfs de mondkapjes
zijn niet meer weg te denken.
Hoe snel ook elk bedrijf z'n eigen 
mondkapje had
is ook wel heel grappig.
Ik let er wel eens op
er komen heel veel verschillende langs
als je eens om je heen kijkt
tijdens een snel rondje boodschappen doen.


Nee ik ga geen discussies aan
er wordt hierover al genoeg gezegd.
Maar ik hoop dat het heel gauw
 weer ( normaal) wordt !!
Voor jou, voor mij, voor iedereen.
Zeker is dat we deze tijd 
ons nog jaren zullen heugen !!
Pas goed op jezelf en hou nog even vol.
Na de C komt de D
Daar ga ik de komende week
eens over mijmeren.

Lieve groet Albèrtje





 

19 opmerkingen:

  1. Ja, dit is een actuele blog. We moeten er maar het beste van maken en ik kijk ook uit naar betere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja...idd corona. Dat is bij de letter "c" ook in mij opgekomen.
    Hoe fijn is het dat je met een blog ook contact kunt hebben💕

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent vandaag in de woordoverdenking gegaan! Hoe leuk is dat...
    Column is volgens mij een leenwoord uit het Engels, vandaar die 'vreemde' schrijfwijze.
    En tja, Corona... ik zeg er niks meer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja column is een mooi C-woord. Het is een van de vele woorden die uit het buitenland komen en vernederlands zijn. Ik denk dat er met de huidige jongere generaties nog heel veel meer buitenlandse woorden onze kant opkomen. Zou onze Nederlandse taal in de loop van de tijd net zo bijzonder worden als het Fries bijvoorbeeld??
    Corona is ook zo'n nieuw woord, maar wat is het snel een bekend normaal woord geworden... We houden vol en we houden nog even langer vol en als het nodig is doen we het nog even langer. Gisteren hoorde ik bij Jinek een farmaceut zeggen dat hij verwachtte dat op Middenzomernacht bijna alles weer mogelijk zal zijn doordat we dan bijna allemaal gevaccineerd zijn. Nu, wat ik wel heb geleerd in deze pandemie, is dat ik er nog maar niet te veel op reken. Dat scheelt een teleurstelling en als het wel klopt, dan is er tijd genoeg om blij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi woord, ik bedoel niet de corona hoor, dat horen we de hele week al.
    Wat zijn die mondkapjes vrolijk en grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige mondkapjes heb je gemaakt, ik ben benieuwd wat je bij de D hebt bedacht. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You're right, a "C", Covid, which has involved the whole world ... It has changed our habits and caused endless inconvenience and loss. We hope to be close to the solution ...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige letter C is dit Albèrtje, die foto van jullie saampjes, SCHITTEREND. Inderdaad je komt ze in alle kleuren en maten tegen.
    We blijven volhouden zolang het nodig is, het is gewoon even niet anders. Eens gaat het allemaal goed komen.

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het C-woord in jouw blog. We zijn, denk ik, allemaal wel klaar met dat ellendige virus. En het is inderdaad grappig om al die verschillende mondkapjes te zien. Laatst zag ik op een kledingwebsite al bij de outfit passende mondkapjes van dezelfde stof. Als ze ons dat vorig jaar hadden verteld hadden we ze voor gek verklaard. En nu? We doen het er maar mee! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, al die verschillende mondkapjes, ik vind het prachtig !
    Heb er zelf ook verschillende gemaakt en ik moet zeggen dat ik er ook wel op let, welke kleur mondkapje bij welke jas. Ja je moet er wat van maken hè.
    En dat heb jij deze week ook weer gedaan.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk stofje heb je voor je mondkapjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een vreemde tijd, maar we hebben er maar mee te dealen. En, ja leuke mondkapjes heb gemaakt.
    Gr.Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi blog Albértje en wat een leuke foto samen met Joël. En ja hele leuke mondkapjes hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En ja hoop ook dat binnenkort alles weer gewoon is, wat kijk ik daar daar uit.iedereen wel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. tja.. corona om hopeloos van te worden. Van jullie mondkapjes word ik trouwens wel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige mondkapjes van jullie. Van mij mag het verdwijnen en niet terug komen.
    Voorlopig zijn we er nog niet vanaf. Sterkte allemaal en blijf gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een Coronamondkapjes-Column! Goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen