Pagina's

dinsdag 12 maart 2024

Dankbare dinsdag.........

Terug naar de polder........
Wat was ik daar lang niet geweest.
Mijn eerste ritje 2 weken geleden
had een doel.
Ik ging  op zoek naar de Grutto's.
Maar die waren er nog niet.
Wel kwam ik deze 2 tegen.
Een spannetje roodborst tapuiten.


Bijzonder want in de polder 
zag ik ze niet eerder.
Wel op de hei.


De man heeft een veel donkerder kop
en is ook veel feller van kleur.


Ze vlogen een eind met me mee
dus ik kon me goed uitleven 
en veel foto's maken.


En een week later jaaaaa......
toen waren ze er wel de grutto's !!
Ze maken zo'n leuk geluid
 net of ze zich zelf roepen.
 


En  ook de kievit was
 terug van weggeweest,


En de mooie kluten,
nou ik kwam met een
 heel tevreden gevoel weer thuis.


Fijne dankbare dinsdag.

Lieve groet Albèrtje 

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's weer, en wat gaaf dat je daar ook de roodborst tapuit zag in de polder, gaaf hoor die vogels .
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat de grutto's er weer zijn. Prachtig die foto's van de roodborsttapuiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je weer oude bekende terug zag ;) Altijd leuk vogels spotten, hier zitten de ooievaars al weer op het nest, bij jullie ook? We gaan de goede kant op met het weer. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's. Fijn dat de vogels weer terugkomen, dat betekent toch dat het voorjaar eraan komt. In onze tuin zijn voor het derde jaar de eksters hun nest aan het bouwen. Ze hebben het er druk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi. Geweldig dat het roodborstje zo goed poseerde. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooie beelden kon je schieten Albèrtje, het is echt een TOP serie. Wat een genot om dat in werkelijkheid tegen te komen. Letterlijk Dankbare Dinsdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, al die vogels, prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weet jij veel van vogels en je hebt er ook alles voor over om ze te zien en te fotograferen... Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende foto's Albèrtje, professioneel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie foto's van de vogels. Je had er ook mooi zonnig weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow Albèrtje, je maakt me zo blij als wat. Wat een prachtige vogelplaatjes. Jij krijgt ze echt dichtbij met je camera zeg.

    Heerlijk hè, gewoon even doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat weer een mooie foto’s zus.

    BeantwoordenVerwijderen