Pagina's

dinsdag 13 februari 2024

Van pup naar...........

Wanneer noem je een hond 
geen pup meer ? 
Ik denk zo rond een jaar.
Maar voor mij zijn het echt
 geen puppy's meer.
Bijna 9 maanden zijn ze nu.

Tjebby is inmiddels een flinke hond
van 20 kg.


Fosse is kleiner,  
fijner en weegt 13 kg.
Een heel verschil 
maar dat maakt het ook 
heel speciaal.


Hier lag Fosse lekker te slapen
komt Tjebby eraan 
duwt met z'n hele gewicht
 Fosse aan de kant 
en ging een dutje doen.
Fosse keek echt wel sip.


Elke dag even kort trainen.
Dat houdt ze scherp !!
Vooral het trekken aan de riem
is nu goed onder controle.
En dat is heel fijn :))
( alleen als ze een kat zien 
is  dat nog een dingetje )

Fosse is een stapje verder 
dan Tjebby,
dat komt vooral 
omdat Tjebby snel afgeleid is.
Zie je een vogel moet je kijken
en het liefst erachteraan..
Een rammelende auto b.v.
is ook iets waar ze aandacht aan geeft.
Tijdens een training mag dat dus NIET.

En dan speuren, 
dat kunnen ze als de beste !!
Hoe vaak ze de neus 
in een hoop bladeren steken,
dat is ongekend.
Hier is Tjebby een konijnenhol 
aan het uitgraven.
Het duurde wel even
 voor ik weer in beeld was.


Gek genoeg keek Fosse
 er niet naar om,
meestal doen ze  zo'n klusje samen.


Maar al met al gaat het prima,
soms even druk,
maar zeker ook veel plezier.

Ik kom er nu achter 
dat ik meer foto's moet maken.
dus komende week aan het werk !!

Lieve groet Albèrtje




12 opmerkingen:

  1. Zo verschillend maar zo mooi als ze zijn en nee met dat gewicht geen pups meer. Ook mooi het verschil tussen de Tjebbe en Fosse
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, echte lieve hondjes en Tjebbe heel ondeugend ook nog. Forse moet meer voor zich opkomen🐕🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat zijn pubermeisjes geworden! Toch ergens ook wel leuk dat ze zo verschillend zijn, net als mensen...
    En wat doen jullie het goed met de honden, dat mag ook wel eens gezegd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ze zien er op de foto's al groot uit, maar als ik die koppies zie, dan zie ik daar toch nog wel wat pupachtigs in. Nog even en je hebt volwassen dames in huis! Leuk om te lezen hoe ze verschillen van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal weer. Ik vind het kleintje het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn echt lieverds :-) Mij lijkt ook dat het puppy eraf is, maar volwassen is toch weer anders. Kom op Fosse, niet alles goed vinden wat Tjebbe doet. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hoeft je met dit stel niet te vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze toch een leuk stel samen. Fijn dat ze zo goed te trainen zijn. Nu veel werk maar later heb je daar veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij zijn kleine honden volwassen als ze 1 jaar zijn. Middelgrote honden als ze 1½
    jaar oud zijn, en grote honden als ze 2 jaar oud zijn. Maar alle honden krijgen op de grens van volwassenheid nog even hun tweede pubertijd periode, dus maak je bord maar nat, haha. Maar met jou consequente aanpak van opvoeden doen ze het al super goed. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Borst natuurlijk, maar dat begreep je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke honden! Ik ben nu al fan van Fosse. Omwille van de naam (onze kleinzoon heet Foss) maar vooral omwille van zijn schattig kopje.

    BeantwoordenVerwijderen