Pagina's

dinsdag 19 december 2023

Dankbare dinsdag........

Het is alweer 5 maanden
dat Fosse en Tjebby hier wonen.
Het gaat goed, maar het is niet altijd
rozengeur en maneschijn.
Want af en toe zijn ze ondeugend.
En ook dat hoort erbij.
Was het vooral eerst Tjebby
die van alles probeerde,
nu is het ook Fosse die wel eens 
ergens mee aan de haal gaat.
Tjebby pikt altijd mijn schoenen.
Fosse rommelt graag in de papierbak.
Maar dat is voor allebei.
Een harde NEE !!

Wat heel interessant 
voor ze is, is het atelier.
Staat de deur open,
dan is die kleine vos
 er als de kippen bij.

Zo zijn er al wat 
bolletjes wol gesneuveld.


Deze was nog te redden.
Er weer een bol van maken
 met Tjebby ernaast.
Hij lag er boven op
maar snapte wel
dat ie er niet aan mocht komen.


Fosse was nergens te bekennen.

Dit bolletje was echt einde oefening
ze waren er mee naar buiten gegaan
nat en heel vies toen ik het zag. 
(Gelukkig een goedkoop soort )


Maar deze kwam 
wel ff binnen bij mij.
Gezellig samen
 aan een kabouter kluiven.
Ze werden op
 heterdaad betrapt !!
Dan kun je ze goed toespreken.
Ze waren onder de indruk
kan ik je vertellen.
(arme kabouter)


Ik moet alert blijven.
We oefenen nu in het atelier
ieder op een matje.
Want zo wil ik het,
samen lekker liggen als ik
daar even bezig ben.
Zonder........de boel weg te roven.


10 minuten hebben ze dat volgehouden.
Toen ging Fosse weer op avontuur.
En ja, dat kan natuurlijk niet.
Dus atelier weer dicht.

Gelukkig hebben ze (nog)
 geen hele dure dingen gesloopt,
dat is dan weer heel fijn.
Blijft opletten.

Lieve groet Albèrtje 

11 opmerkingen:

  1. Oh arme kabouter ze zullen het wel gaan leren dat het niet mag. Voor alsnog geniet ik van de mooie verhalen en streken die ze uithalen.
    Groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dan gaat er meteen ruig aan toe met een hond! Wat goed dat je ze daarin traint... ik zou denken; deur dicht en jullie mogen daar niet komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee honden goed opvoeden is een hele klus maar daar pluk je later de vruchten van. Maar dat ze in hun puppy tijd dingen stuk maken is wel heel erg jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat valt er veel te leren voor hen. Veel meer dan ik zo dacht. En die kabouter, arm mannetje. Die heeft een echt avontuur beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och, wat sneu, die kabouter... Daar zou ik ook van balen! Ja, het lijkt mij best uitdagend, 2 van die boefjes in huis. Maar ik denk dat ze een goede opvoeding van jullie krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het komt goed Albertje jij met jou ervaring kunt dit, wel leuk om te lezen een beetje ondeugend jaaaaaa♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bewonderje, voor mij geen hondjes in huis.
    Bij onze dochter wel dus, nu ze hebben weer een klein kind er bij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer van de kabouter, die twee boefjes. Ja er kan iets sneuvelen, je kunt ze ook niet de hele tijd in de gaten houden en op onderzoek uitgaan is wel spannend ;) Ze zijn nog steeds heel erg jong! Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echte puppy streken, op deze leeftijd is alles interessant. ze zien geen verschil , tussen een pop of een bol wol of een handdoek, ze willen gewoon dollen. En ze raken n ook in de pubertijd, uitdagen en dwarszitten. Maar jij hebt ze al een hoop geleert zelfs bijzonder veel op deze leeftijd. Gaat uiteindelijk helemaal goed komen. Alle mooie kwetsbare popjes maar even iets hoger zetten toto ze iets verder zijn. Succes Albèrtje, want het is zwaar werk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat zijn het ontdekkers! Ja, aan je wolletjes mogen ze natuurlijk niet komen. En aan je kabouters al helemaal niet.
    Nu ijn ze in ateliertraining; stiekem lijkt me 10 minuten op de mat volhouden al een hele opgave voor de hondjes én voor jou, maar gelukkig ben je een volhouder. Over een jaar zijn al deze opvoedperikelen voorbij (dat hoop ik tenminste voor je 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh, dat is niet zo mooi. He kunt ze beter een haak of breinaald geven en ze leren breien, 😂. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen