Pagina's

dinsdag 31 oktober 2023

Dankbare dinsdag.....Tjebby


Ik moet veel leren van de baasjes !! 
En natuurlijk wil ik dat ook wel.
Maar 1 van de moeilijkste oefeningen
is aandacht aan het vrouwtje geven.

En dat gaat zo,
De bedoeling is....
 Het vrouwtje staat stil,
 ik sta, of zit voor haar
En dan moet ik het vrouwtje
 recht aankijken.
Maar jongens dat is toch moeilijk !!!


Ze weet niet half 
wat er allemaal te zien is.
Vogels die overvliegen.....


Blaadjes die dwarrelen.........
en zelfs bij een vliegtuig 
die overkomt
kijk ik eerst omhoog.


of ik kijk nog eens naar de grond
en probeer te snuffelen.


Als ze  maar lang genoeg wacht.........
Dan kijk ik haar aan en dan,
komt de klik met het lekkere snoepje.



We moeten nog goed oefenen Tjebby
hoor ik haar zeggen,
nou dat komt wel goed hoor.
Voor nu ben ik gauw afgeleid.

Wat ik wel al kan is de boks,
het vrouwtje vind dat meer een trucje
dan een goede oefening.
Maar toch kan ik dat!!!
Ik tik met m'n neus
 de hand van het vrouwtje  aan.


We zijn ook weer naar de 
dierendokter geweest.
Niet omdat we wat hadden
maar even op de weegschaal.
Ook dat vond ik nog een dingetje.
Niet op de weegschaal hoor
maar achter die andere deur,
bij dierendokkie 
daar waren de lekkere brokjes. !!
Maar daar mocht ik niet heen.
 Al heb ik het wel geprobeerd :)
Ik ben nu 14,8 kg

Nu  nog een filmpje van de training
en dan zeg ik 
tot de volgende keer.


Ik ga een lekker plekje zoeken
om uit te rusten.


Poot van Tjebby

lieve groet Albèrtje





9 opmerkingen:

  1. Er is zó veel nieuws en moois te zien als je nog maar net op deze wereld rondloopt. Ja, dat vrouwtje dat ziet Tjebby wel vaker; ik snap wel dat daar dan wat minder aandacht voor is ;)
    Maar ik snap ook dat het bij de training hoort, je bent goed bezig Albèrtje!
    Wat leuk dat filmpje en ook heel leuk om je stem even te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja tjebbe goed oefenen moet als
    je nog jong bent, en dan wordt je best moe van. Heerlijk uitrusten dus
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjebby treft het maar met zo’n geduldige trainsters en tenslotte komt het daardoor allemaal goed. Leuk hoor zoals je bezig bent Albèrtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo genieten van deze verhalen...
    De hondjes doen het goed, maar jullie ook hoor! Echt, petje af.. En voor al die moeite die dat kost, krijg je straks goed getrainde en gehoorzame honden voor terug.
    Niks zo vervelend als een hond die niet luistert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben wel een heerlijk plekje zo bij de kachel Tjebbe :) Daar kun je mooi uitrusten na al het oefenen, dikke knuffel van Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na zulk hard werk is 't goed rusten, lekker bij de kachel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lekkertje. Ik herken veel van onze Dientje en geniet van de verhalen. Wat moet je toch lang en veel leren. Uitrusten en dromen dan maar. Leuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te volgen allemaal, en heel knap van je dat je het toch op een gegeven moment voor elkaar krijgt dat ze precies doen wat je wil. Die van ins was echt een eiegenwijsje en dacht al zeer snel doe het zelf maar, haha. Het is ook heel fijn om ze onder controle te hebben en jou lukt dat prima!!! 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar liggen ze dan bij de kachel. Heerlijk. Ik heb genoten van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen