Pagina's

vrijdag 27 oktober 2023

Paddenstoelen en een steen.......

Met de hondjes naar de hei,
en daar is altijd wat te zien.


Heel veel rood met witte stippen !!
Klein stukje van de weg
een mooie ontdekking op de vroege morgen.
De hondjes op afstand houden
en gauw een paar foto's maken.


Een Mevr. vroeg wat ik daar deed
 zo van het pad af.
Ha ha ik vertelde wat ik daar gezien had.
Toen ik even later omkeek 
zag ik haar ook foto's maken :))



Maar op de hei kom je dit ook tegen,
logisch ook want er lopen veel hondjes rond.


Maar ook wel weer mooi om te zien.


En toen vond ik deze mooie zwerf steen.
Een muis die pannenkoeken bakt.
Zo knap gemaakt,
hoe doen ze dat toch ?


Ik heb een foto gezet 
in de FB groep kei tof.
En in no time had ik een reactie
van de Mevr. die hem heeft gemaakt.
Hoe leuk is dat !!!!!


Ik ga hem wel weer eens uitzetten ,
maar voorlopig ligt hij hier.
op een mooi plekje,
bij de mooie kaarsjes 
die ik van Manouk kreeg.


Ik ben benieuwd wat de kleinkinderen 
ervan vinden.
Eens kijken of ze hem ontdekken.
Ik ben er blij mee, 
super leuk.

Lieve groet Albèrtje










 

11 opmerkingen:

  1. Mooi hè die paddenstoelen! Ik vind het ook altijd heel leuk om ze tegen te komen.
    Een zwerfsteen vinden is ook leuk. Ik heb er hier nog één die ik in Duitsland gevonden heb en hier verder wil laten zwerven. Ik vergeet hem alleen wel steeds mee te nemen als ik ga wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik er ook eentje 😂, uit mijn vorige woonplaats nog (we wonen hier alweer meer dan 2 jaar). Heb hem laatst in de auto gelegd, maar als ik dan op de hei of in het bos loop, ligt die kei nog in de auto...

      Verwijderen
  2. Het lijkt me best moeilijk om de hondjes uit de buurt te houden bij het foto's maken op 'hondhoogte', maar het is je heel goed gelukt! Grappig dat die mevrouw óók foto's ging maken.
    De steen was een leuke verrassing! Bij ons op de creaclub schildert een van de dames ook stenen (met Posca pennen = acrylverf in stiftvorm), daarna gaat er een beschermlaagje overheen.
    Ik snap helemaal dat de muissteen ligt te pronken in huis, dat is ie waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die paddestoelen in het bos, en dan is deze toch wel favoriete. Wat een mooie steen heb je gevonden, en wat een leuk plekje voorlopig waar die ligt, bij de mooie kaarsen van manouk
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die heb ik bij ons nog niet gezien, paddestoelen rood met witte stippen. Wat een leuke kei, ik zou hem ook even houden om van te genieten :) Groetjes juffrouw ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke steen! Ik heb ook eens een steen gevonden en een paar weken later weer ergens anders achtergelaten. Helaas kon ik niet achterhalen wie de steen had gemaakt, de tekst was te veel vervaagd door de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is altijd jammer wanneer paddenstoelen vernield worden, maar soms gaat het per ongeluk. Dan is er nog wel moois te zien aan de onderkant. Stenen heb ik regelmatig gevonden en ook gemeld op de site, maar nooit reactie gehad van de maker. Die van jouw is mooi met die pannenkoekbakker. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's van de paddenstoelen en wat leuk dat je die zwerfkei vond en dat via FB ook aan de maker kon laten weten. Hij ligt nu op een gezellig plekje en de kleinkinderen gaan hem vast snel vinden. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al die prachtige paddenstoelen die je tegenkomt zo onderweg. En ohhhh wat een schattig zwerf steentje kwam je tegen Albèrtje. Zo lief dat Pannenkoek bakkende muisje. Giller trouwens zo'n muisje past zo mooi bij alle muisjes die je zelf ook maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie steen heb je gevonden en leuk dat de maker reageerde. Jammer dat de gevonden stenen niet altijd worden gemeld. De paddenstoelen zijn prachtig. Ik heb ze nog niet gezien maar loop ook niet op de hei of in het bos. Groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtsteen. En die paddenstoelen, wat zijn ze toch mooi hè.

    BeantwoordenVerwijderen