Pagina's

dinsdag 3 oktober 2023

Dankbare dinsdag......Tjebby

Valt het op ?
dat ik deze keer eerst mag :)) 
Ha ha nu moet Fosse wachten.
Onze dagen zijn goed gevuld.

We beginnen rond 6 uur.
Dan moeten we er echt uit 
na een lange nacht.
Het eerste rondje gaan we samen.
De gang zit er dan goed in.
Donker is het  hè.


Daarna is het voer tijd.
Een honger dat we dan hebben.

Het voer staat in de garage
maar daar mogen wij niet komen.
Het vrouwtje is bang
dat  we een duik
in de voer ton zullen nemen 
Kijk ons keurig wachten !!


Na het eten
dan is het knuffel tijd,
Ook hier strakke regels,
niet springen en op 4 poten
 blijven staan.
Dat nemen we op de koop toe.
Af en toe zitten de baasjes
ook op de grond.
Dat is wel makkelijk voor ons.


Dan is het tijd voor nog 
een wandelingetje,
maar dan gaan we om de beurt mee.


Want onderweg wordt er getraind.
Ik vind het wel leuk om te doen,
maar oh,oh,oh,
is er veel te zien onderweg.
Blaadjes die dwarrelen
eikels die vallen
fietsers en veel vogels.
Ik probeer alles te zien.
Volgens het vrouwtje 
hoort dat niet zo.
Hier wacht ik op m'n balletje.
Maar eerst focussen op aandacht.,
hoor ik dan.


Daarna is het ( alweer) slaaptijd.
Verplicht in de bench.
Daar ben ik dan ook wel weer aan toe.

's Middags  weer een bak voer.
En weer eruit.
Tussendoor lekker spelen.

En een slaapje
Elke dag gaan we wel even
naar het bos of de hei.
Heerlijk even rennen en ravotten.


Ergens in de middag
het tweede blokje trainen.!!
Trainen en foto's maken
gaat niet samen volgens het vrouwtje.
Dus geen foto :(

Ik mocht pas ook mee 
naar Intratuin.
Kijk wat ik kreeg 
zelf uitgezocht.


En zo is een dag ook zo om.
 Na het avond voer
en laatste rondje....
nog even lekker spelen en dan
is het rond 8 uur bedtijd
uh..... bench tijd.
 Maar dan zijn we ook echt moe
 Best leuk hè.
En knuffels krijgen we
de hele dag door hoor !!
Ze zijn wel gek met ons.


Poot van mij  !!
En dan bedoel ik echt een poot,
want dat kan ik ook al :)))))

Lieve groet Albèrtje










11 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen.Tjebby,wat gaan jullie goed!! Ik geniet zó van jullie avonturen! Doe Fosse en je vrouwtje de groeten. Henny V.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet alleen de hondjes hebben een druk leven, de baasjes ook... Maar oh, wat leuk om allemaal te lezen. Ik zie het gewoon allemaal voor me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsjongejonge Tjebby, wat een lange en volle dag zeg. En wat leren jullie veel! Knap hoor.
    Veel plezier met je mooie speeltje en groetjes ook aan de anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjebbe wat doe je het goed, en jullie zijn maar druk hoor, snap dan ook wel dat je lekker moet slapen. Maar gaat allemaal heel goed zo te zien, geniet van je verhaaltje
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge wat maken jullie veel mee en wat een druk leven hebben jullie. Ik vind dat je erg leuke verhaaltjes kunt vertellen. Ik geniet ervan. Groeten Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, echt super leuk. Jullie boffen: een fijne plek hebben jullie, met veel liefde en aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjebbe, je hebt wel een lange dag, haha. En ‘s avonds bek af natuurlijk. Al dat leren, stoeien en knuffelen, pfff, dat is niet niks. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn echt volle dagen voor iedereen eigenlijk, vind het knap van je hoor dat je ze zoveel leert en dat het ook lukt. Dat scheelt nog weleens per ras. Schattig dat er tussen zijn teentjes ook zwarte hare zitten. Zo'n lief koppie ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou nou, jullie houden de baasjes wel bezig.
    Maar volgens mij vinden die het ook hartstikke leuk. Jullie hebben het goed getroffen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Tjebbe, ben je nu al weer gegroeid?
    Je boft maar met zo’n lief vrouwtje en baasje, lekker veel spelen en knuffelen. Je hebt een leuke knuffel uitgezocht. Fijn als je over een tijdje wat later op kunt staan, want zes uur is wel een beetje vroeg ;) maar dan is het nog wel lekker rustig buiten. Nog veel plezier met spelen en doe de groetjes aan Fosse.
    Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn jullie al gegroeid Tjebby en wat hebben jullie een heerlijk hondenleven met zoveel knuffels, wandelingen, lekker eten en slaapjes! Ik geniet van jullie avonturen! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen