Pagina's

dinsdag 12 september 2023

Dankbare dinsdag.....Tjebby

Eindelijk mijn beurt !!

Zo klein als ik was...... 


Zo groot ben ik nu al,
( wat puppy brokjes al niet doen :))


Ik ben een tikkie ondeugender
dan Fosse. 
De baasjes moeten  natuurlijk
 wel goed bezig blijven.

Het woordje NEE,
dat is meestal voor mij bedoeld. 
Maar ik leer snel.

Lekker rennen 
met mijn slungelpoten,
dat is echt een feest.
 En rennen we door het bos,
dan loop ik meestal voorop.
Fosse is wel een tikkie slimmer
die wacht achter een boompje
of achter een struik,


tot ik weer langs kom scheuren.
Dan pas komt ze weer achter me aan.




Ik had nog een mooi avontuur
 zondag in het bos.
Er stond een fiets ....
met een hondenmandje,
de fietstas open.
Ik ben daar druk 
aan het snuffelen geweest. 
Ze kregen me bijna niet meer mee.

Toen we daar weer langs kwamen
op de terugweg
en bijna bij de auto waren.
Wist ik het zeker......
Ik rook lekkerrrrs !!
In de fietstas stond een bakje
zonder deksel met lekkere brokjes.
Ik heb ze even geproefd....
Ze waren heel erg lekkerrrrr !!!!
Daar was het baasje natuurlijk
niet over te spreken......
Maar ze waren echt
  heel erg lekker :))
Ik denk dat ik nu fietsen 
met mandjes en fietstassen
 goed in de gaten ga houden. 
En goed m'n neus 
blijven gebruiken.


Nog een mooie foto
als ik nat ben.
Ha ha, dat ben ik nog wel eens.
We zijn gek op water.


Ach ja en trainen
 kan ik ook goed hoor.
Kijk maar even in het filmpje.
Zo'n balletje is een appeltje eitje.


En ik hoop dat ik nog eens wat mag vertellen,
want ik beleef een hoop !!

Ik hoor net.....
dat Fosse en ik volgende week
samen mogen vertellen 
hoe het bij Luna was. !!

Poot van Tjebby !! 🐾

Tja...,.er moet zeker
 nog veel geleerd worden.

Lieve groet Albèrtje 


 

16 opmerkingen:

  1. Wat kan Tjebby mooi vertellen en wat heeft ze al veel geleerd. Echt genieten. Groet Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Luna en wij vonden het geweldig dat jullie er waren...maar jullie baasjes waren maar druk met jullie!!!,,😅

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat groeien ze goed. En knap dat Tjebby al zo goed kan apporteren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, hoor, dat wij zo mogen mee genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat kun je als kleine pup al veel beleven !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, wat een donder. Omdat ze erg op onze Dientje lijkt, moet ik steeds aan haar als pup denken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit zoooo leuk! Wa een goede reuk hebben ze dan om die brokjes te ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjebby, je bent een heerlijke klein boef... Wat geniet ik van je verhaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk stel is het toch, denk dat ze na al dat rennen en balletjes apporteren bij thuiskomst slapen als roosjes, zo lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Tjebbe, stjonge jonge wat ben jij gegroeid zeg! Eigenlijk een vraagje, ben jij meer een baasjes of vrouwtjes hondje en hoe is dat voor Fosse? Of maakt het jullie niet uit? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen