Pagina's

dinsdag 30 mei 2023

Dankbare dinsdag.......

Ik was op slag verliefd
op deze mooie bol garen.
De winkel was die maandagmorgen 
niet open. 
Maar ik had het in mijn hoofd
en een paar dagen later
heb ik toch 2 bollen opgehaald.


Het patroontje wat ik erbij kreeg
dat is m dus niet geworden.
Ik vond het maar niks.
Na een paar proeflapjes
op zoek naar iets anders.

Het is de valse patentsteek geworden.
Wat een slechte benaming
voor zo'n mooi patroontje.
Toen ik nog eens verder zocht
 kwam ik de mistake stich tegen.
Nou echt hoor,
er is niks mis mee voor mij.


Zeg nou zelf leuk toch ??
De vernieuwde patent steek
zal ik hem noemen.
Klinkt veel beter
en vriendelijker.


Het garen is van lana grossa


Ik ben weer onder de pannen,
maar het heeft geen haast.
Het is nu toch zomer :))

Wat kun je blij en vrolijk worden 
van een bolletje wol !!


Lieve groet Albèrtje 


8 opmerkingen:

  1. Wat een lieve kleurtjes. Ga je een sjaal breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel benieuwd wat je gaat breien.........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, dat wordt een hele fijne sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren, ziet er lekker zacht uit. Eenvoudige patentsteek noemde mijn oma dit. Zo vals ziet deze er ook niet uit, 😂. Veel brei plezier. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren en lijkt ook lekker zacht garen. Mooi patroon ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk toch iom zo verliefd te worden op een paar bolletjes wol, mooi garen en lieve kleuren.
    Het is een prachtige eigenschap om zo dankbaar in het leven te kunnen staan. Het zijn ook letterlijk de kleine dingen die zo enorm belangrijk zijn in het leven. Veel succes met de vorderingen Albèrtje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie bollen, leuk steeds een andere kleur. Zo’n bol heb ik eigenlijk nog nooit mee gebreid of gehaakt. Misschien ook eens proberen. Veel breiplezier. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi garen en helemaal fijn met een geschikt patroon. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen