Pagina's

vrijdag 10 februari 2023

Lente en iets met pootjes........


Heerlijk ik heb helemaal de lente kriebels. !!
"s nachts vorst.......


En overdag lekker een zonnetje
en heel veel lente langs
de kant van de weg .



Deze parelhoenders kwam ik tegen
 bij een bos,
ik denk wel dat die ergens ontsnapt zijn.
Mooi zijn ze wel
maar ze schreeuwen verschrikkelijk.
hier noemen ze ze ook wel
pulpetoaters  ( puttens dialect)


En dan een haakprogramma
iets met veel pootjes :))))




ha ha........
ik wens jullie een fijn weekend !!

Lieve groet Albèrtje






 

11 opmerkingen:

  1. Ja, het is fantastisch weer, al hadden we gisteren veel minder zon. Wat is de natuur al ver bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi he die vorst randjes langs die blaadjes. Ik kijk toch wel uit naar de lente hoor al die voorjaarsbloemen. Een nieuw projectje met pootjes? Nieuwe knuffel voor Manouk haar verzameling?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ja dit weer, mooie foto,s ook weer. Ben benieuwd wat voor knuffel t wordt
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Parelhoenders! Toen we nog in de polder woonden, hadden ze die twee huizen verder. Dat was niet direct naast de deur, maar toch vonden de parelhoenders van de 'buurman' iedere ochtend vroeg onze tuin; ze kwamen ons iedere dag wekken ☺️.
    Bij ons is de natuur nog niet zover als bij jullie, maar vanmorgen zag ik dan toch eindelijk een paar krokusjes.
    Je bent iets met veel pootjes aan het maken; wordt het een rups?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier in Zeeland zeggen we poelepetaten tegen parelhoenders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh prachtig die krokussen. Zo ver zijn ze hier nog niet. Ben benieuwd wat je haken gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto’s van de natuur. Spannend haakwerk, hopelijk geen duizendpoot. Dan ben je nog wel even onder de pannen. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad het is puur genieten met dat heerlijke zonnetje die je huid verwarmt. Hier ook grote toeven krokusjes ook paarse, die zijn denk ik het sterkste. Prachtig beest die Parelhoenders. Uhhhh, een beestje met veel pootjes????? VERTEL............ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi he al die lentebodes. Lekker op weg naar de lente. Ik ben benieuwd wat je van al die pootjes gaat maken! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel benieuwd wat dat gaat worden!
    En heerlijk inderdaad: de lente komt eraan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie vorst-foto's! Ja, parelhoenders... De buurman van onze vorige woning had er één. Ik dacht dat hij de hele dag met een ijzerzaag bezig was. ;-) Uiteindelijk heeft hij het dier maar weggedaan.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen