Pagina's

vrijdag 26 augustus 2022

mutsje en nostalgie........

Voor het vervolg van het mutsje
 moest ik even de zolder op
om iets te zoeken wat de laatste jaren 
op zolder heeft gestaan.
( geen idee waarom het naar zolder is verhuist.)
Want het heeft jaren bij mij
 in de kamer gestaan.

De pop van mijn oma.

De benen moest ik er weer
even vakkundig aanmaken.
Op een speciale manier zitten die vast.

Op latere leeftijd ging mijn oma
handwerken,
Haken, breien, naaien, 
maar ze was ook met poppen bezig,
het aankleden dan.
Dat was in de jaren 70 schat ik .
Later heb ik zo'n pop gekregen,
Een pop met een heel lief gezichtje.


En zo gaaf nog
ook na al die jaren.
Mijn oma naaide alles met de hand 
 van lappen en wat er voor handen was.
Een soort van klederdracht.
Van vitrage maakte ze een schortje
en kantjes langs de mouwen.


Ook een mutsje ontbrak niet.

Kijk en deze pop past het 
mutsje van de bieb  mevrouw.
Kan ik het eens mooi goed bekijken.




En de pop is in ere hersteld,
ze pronkt weer in de kamer. :)))


En nu nog een foto 
 van mijn oma,
met haar poppenkinderen.


Lief toch ??


Lieve groet Albèrtje





7 opmerkingen:

  1. Hallo Albertje,wat n leuk verhaal,n pop om zuunig op te weze! En n lieve foto van je oma! Zijn de andere poppen nog te achterhalen? Ben benieuwd naar jouw versie van t mutsje.groet Henny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie verzameling van poppen had je oma. Mooi verhaal. Goed weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Albèrtje dat deze mooie pop van je oma weer in vol ornaat bij je thuis staat te pronken. Prachtig ook dat gehaakt e mutsje.
    En die foto, fantastisch, je Oma met al haar mooie poppen, echt vertederend om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch, wat een bijzonder verhaal, prachtige foto ook van je oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ik zal eens op zoek gaan naar de pop van oma. Wel een leuke foto met al die poppen, die kende ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zeg! Een mooie pop en prachtig aangekleed, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen