Pagina's

vrijdag 5 augustus 2022

bloemen abc.......N

De N van Narcis,
Die zijn allang uitgebloeid.


Toch hou ik van deze lente bloeiers,
net na de winter een geel zonnetje
in huis geeft flinke lentekriebels.

Dat de narcis voorkomt
in het bloemen ABC van 
Akkelien verbaast me dus niks.

Mooi zonnig geel,


Even een teunisbloempje 
geplukt ik dacht geel met geel,
maar een teunisbloem is geen narcis..
En een teunisbloem bloeit 's avonds/ 's nachts,
en een narcis overdag.


ik ben er weer eentje verder,
loop ietsje achter in het schema 
maar dat loop ik wel weer in.

Vandaag 4 kleinkinderen te logeren,
van morgen kwamen er ook nog
2 koffiedrinken bij oma ,
nee zover zijn ze nog niet
dat was dus limonade :)))
Samen waren er dat 6
Super gezellig.
Lekker vakantie tijd !!!!



Lieve groet Albèrtje
 

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk een bloemen abc. Ik heb echt heel wat gemist merk ik. Narcissen in het voorjaar zijn echte zonnetjes in huis. Ik koop ze graag.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan. Ik houd ook van narcissen. Ze zijn prachtig. Geen koffie maar ranja voor de kids. De tijd van koffie komt nog wel voor hen. Geniet van dee zomerse tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is ook 1 van mijn lievelingsbloemen :-) Trouwens: de teunisbloem komt ook nog als je bij de T bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi bloemetje weer, en ja heerlijk de vakantie tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. creatieshaken-ria5 augustus 2022 om 22:09

    Ja een mooie voorjaarsbloem.
    Gezellig een logeerpartijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je narcis goed geslaagd. Gezellig zoveel kleinkinderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je gaat lekker met je bloemenalfabet en ik heb er alle vertrouwen in dat het een keertje af komt! Ja, die gele bloemen in het voorjaar daar geniet ik ook van.
    Pittig hoor om 4 kleinkinderen tegelijk te hebben. Maar het scheelt wel als ze iets ouder zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi bloemetje, zeker in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen