Pagina's

dinsdag 14 juni 2022

Dankbare dinsdag.........

Op dankbare dinsdag
altijd iets waar we blij 
en dankbaar voor zijn.

Ken je dat ??
Van die kleine kastjes langs de weg
vol met boeken. 
Vast wel.
Afgelopen zaterdag was het
landelijke "mini bieb" dag.
Ik kreeg daar een uitnodiging van,
van een bloglezer.
Hoe leuk is dat !!


En ja.... dat kastje ken ik wel
want daar liep ik vaak mijn rondje 
met Jara.
En nu ook nog vaak alleen.

Altijd kijk ik dan of er wat in zit,
wat mij past,
want de liefde van een bibliotheek
zat er al vroeg in bij mij.
Met een paar dubbeltjes op zak
 ging ik als kind richting Stroud.
Lekker struinen tussen de boeken
en ik kon weer heerlijk uren vooruit.
En al lees ik nu wat minder 
toch is de boekenkast hier rijk gevuld.

Het leuke van deze kastjes is
 je ruilt,
 je leent
 of je brengt er wat in.


Toen ik thuis deze foto eens goed bekeek
zag ik nog iets wat me toen niet opgevallen was.
Met een paar ruil boeken
 ben ik later nog terug geweest :))

Nog een paar leuke details......
het vosje lijkt mij een herkenningspunt.


En hoe bijzonder de handvaten
 om het kastje open te doen.


Wil je nog weten wat er geruild is ??
Deze.........


De mini bieb dag
was ook nog eens leuk om kennis te maken
 met deze trouwe bloglezer.
Met een bakje koffie en een kletskop :))
konden we gezellig kletsen.
En ook de dochter van de bieb mevr. 
kwam gezellig langs.

Het was een genoeglijk uurtje.
of we elkaar al jaren kenden.
Er kwam  nog meer voorbij.....
 maar dat
bewaar ik voor later.

Op de valreep
 kreeg ik nog 
een mooie boekenlegger mee.
Deze past wel goed bij mij :))


Het kastje staat aan
 de Sprielderweg 
in Putten.

Fijne dankbare dinsdag.

Lieve groet Albèrtje








9 opmerkingen:

  1. Dat was in verschillende opzichten een leuke ontmoeting!
    Ik vind die minikastjes ook leuk, maar ben nog nooit gestopt om eens te kijken wat erin staat... De boekenlegger is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zo even in de boeken te sneupen.
    Ik weet dat er hier in het dorp ook een stat, maar zal nu toch eens gaan kijken.
    Houd van lezen en oeken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. creatieshaken-ria14 juni 2022 om 19:32

    Leuk een mini bieb maak er ook wel eens gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk vol blogje, leuke ontmooeting en die mini biebjes zijn inderdaad enig.
    Leuk dat boekje waarvoor je nog een keer langs ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke blog over dit kastje. Ik zal nu niet meer zomaar langs, de 2 die er in mijn dorp staan, lopen. En dan ook nog zo'n gezellige ontmoeting. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het weer mooi beschreven. Was leuk om er een kijkje te nemen na jou tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke blog. Ik ken dat kastje ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik spiek ook altijd even in een BIB-kastje :)
    Spontane ontmoetingen zijn altijd leuk :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen