Pagina's

dinsdag 29 maart 2022

Dankbare dinsdag.........

De fuut je kent hem vast wel.
De meest voorkomende futensoort
 in Nederland.

Ze broeden op een drijvend nest
( hoop ik ook nog tegen te komen )
Het was zo leuk dit baltsgedrag.
Beetje uitsloven naar elkaar :))


Do you love me .........
 

Maar wat wij deze week zagen.
Deze bijzondere futen,
De geoorde fuut,
Een zeldzame verschijning
 in Nederland.


En natuurlijk een hele fotoserie !!






Veel gezien tijdens een ommetje fietsen.

Een dag met een gouden randje !!

 Lieve groet Albèrtje



7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie futen zijn dit, het lijkt wel alsof ze vlammende oren hebben!
    Ik ben geen vogelkenner, en had er dus nog nooit van gehoord. Zo leer ik nog eens wat...
    Bijzonder dat jullie ze tegen kwamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van de fuuten!
    Je ziet allerlei moois om je heen als je fietst of wandelt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al veel mooie berichtjes geplaatst over de natuur. Als je die allemaal bij elkaar doet, kan je er een mooi natuurboek van maken. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto,s van de futen ik had het niet geweten hoor.Maar de foto,s zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vogel is die geoordeeld fuut.
    Ik kende hem niet, maar heb het even opgezocht.
    Kreeg laatst een boekje toegestuurd (en velen met me) “vogels in Nederland”, kadootje van de postcodeloterij. Toch handig !
    Cadeautje van de postcodeloterij,

    BeantwoordenVerwijderen