Pagina's

dinsdag 21 september 2021

Dankbare dinsdag..........



Tijdens een wandeling hoor ik
 heel in de verte een raaf.
Raven zie je niet vaak want  ze
zitten bijna altijd hoog in de boomtoppen.
Ze maken een beetje een brommerig geluid.
Ik speurde de omgeving af ,
maar zag niets.
Toen ik door liep hoorde ik hem weer 
en keek eens achterom.
Daar zat ie,

Heel ver weg.......
Zo dichtbij als mogelijk was
een foto gemaakt.


de bijgeknipte foto's 


Een raaf is groter dan een kraai,
Een vogel die je niet zomaar tegen komt,
al zijn er de laatste jaren weer meer
dan een paar jaar terug.


Span wijdte van de vleugels is 1.20


Deze kwam ik tegen in Oldebroek.
Mijn dag begon goed !!

Fijne dankbare dinsdag !!

Lieve groet Albèrtje

9 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van de raaf.
    Ik noem soms kraaien raven omdat ze zo brutaal zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi..., ik denk dat ik nog nooit een raaf in het echt heb gezien!
    Jij bent een echte vogelaar, Albèrtje..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap dat je het geluid van een raaf herkent! Ik heb net op de site van de vogelbescherming geluisterd naar het geluid van een kraai en het geluid van een raaf. Dan hoor ik inderdaad wat verschil. Maar ik denk dat ik 'in het wild' geen verschil zou horen.
    Ik heb ook geen idee of ik ooit een raaf in het echt heb gezien. Kraaien, raven en roeken.... ik denk dat ik mijn hele leven door elkaar blijf halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed resultaat een mooie foto van de Raaf.
    Ben niet zo; vogelkenner.
    Hier zie je Roeken (Fries ), denk dat het Kraaien zijn in de Nederlandse taal, zal ik dat eens opzoeken
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto Albértje. Kraai of raaf ik zie het verschil niet, jij gelukkig wel. Weer wat geleerd vandaag:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn echt joekels die Raven, toevallig zie ik ze bij ons in het noorden en dan vooral ook in onze tuin regelmatig raven. Waarschijnlijk omdat we heel veel hoge bomen in de tuin hebben. Mooi hé hoe die zo precies op de punt van een tak staat te blèren, goed vastgelegd Albèrtje!!!

    BeantwoordenVerwijderen