Pagina's

donderdag 2 september 2021

Iets nieuws.......... maar eigenlijk ook al iets ouds R


Vogels spotten,

De vogel liefde die dateert al uit mijn jeugd.
Als kind was ik al onder de indruk
 van al die gevleugelde vriendjes.

Ik spaarde vogelansichtkaarten.
Na een verjaardag
pikte ik ze in en
 plakte  ze in een schrift.
Nog later in een plakboek.
De wielewaal en de pestvogel
 kwamen er het meest in voor.
Altijd was er een scherpe blik op 
mooie vogels.

Afgelopen voorjaar
 hadden we de appelvink in de tuin.


En ik merkte 
dat ik steeds vaker vogels in beeld had.

Van het een komt dan het ander,
en was ik vaker op pad met mijn
panasonic pocket camera.

Inmiddels heb ik een Nikon in handen
 met een 200 mm zoomlens.
(Zo ontzettend blij mee)
Daar ben ik de hele zomer
 mee op avontuur geweest.
( de panasonic heb ik altijd mee
want die past in je jaszak )
Maar echt erop uit......
 dan gaat de Nikon mee.

En het leverde wat op!!
En pikken we gelijk
de letter R mee in de crea week.

De Rietgors


een klein zangvogeltje
zo groot als een mus.


En de naam zegt het al
je ziet hem vaak in het riet.


Ik hoorde hem zingen.
Een paar weken later
zag ik het vrouwtje
die er heel  anders uit ziet.


Een heel verschil in kleur 
en wat moeilijker te vinden.


Ik moet eerlijk zeggen
we .....
(Manlief en ik)
hebben al veel mooie 
en bijzondere  vogels  gezien.
Daarover later meer.
Met enige regelmaat dus vogelblokjes.  !!!!

En de Regenboog deken
mag ook meedoen in de creaweek R
Zie vorige blogje.

Lieve groet Albèrtje







12 opmerkingen:

  1. Prachtig, je foto's! Mooie gezamenlijke hobby, samen op pad om foto's te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je zoveel plezier hebt in deze hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hoor om op pad te gaan met zo’n mooie/goede camera en nu kunnen wij daar ook van meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful 😻
    www.rsrue.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzondere vogel de appelvink, leuk dat je die zomaar in de tuin hebt gespot. Heerlijk zo in de natuur de vogels fotograferen, en al helemaal omdat jullie er samen zo van kunnen genieten. Ben benieuwd wat je ons allemaal voor moois gaat laten zien......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vogeltje, ik weet eigenlijk niet of wij die hier in de natuur hebben, vandaar mijn Roodborstje, die hebben we genoeg. Ook de Appelvink heb ik hier (nog) niet gezien. Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi vogeltje hoor. En mooie hobby. Meegenieten dus😘

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je daar al vanaf je jeugd belangstelling voor hebt. Fijn dat je de vogels nu nog beter kunt fotograferen. Ik heb een boek van de postcodeloterij en daar staan zo'n 180 soorten in die in Nederland voorkomen, dus je kunt nog heel wat logjes plaatsen. Ik kijk er al naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb al vaker gemerkt dat je een echt natuurmens bent en dat je er ook veel van weet. Zoiets komt je niet aanwaaien, dus kijk ik er niet gek van op dat je al van jongsaf aan belangstelling had voor vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor je vogeltjes blog. Ik heb alleen nooit geweten dat jij vogelkaarten hebt gespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je maakt prachtige foto's van de rietgors! Mijn man hield ook zo van de natuur en vogels spotten en foto's maken, altijd opnieuw een ontdekking en een beleving!

    BeantwoordenVerwijderen