Pagina's

dinsdag 1 september 2020

Dankbare dinsdag........


Eindelijk de Friese sokken zijn af !!!!
Dat heeft ff lang geduurd.
Maar het zat ook niet mee.
Ik was een eindje op weg
 en toen kwam ik er al achter ......
verkeerde sokkenwol keuze.
Ik ben toch verder gegaan 
maar had beter opnieuw kunnen beginnen 
met ander garen.
Maar vooruit ze zijn af,
( in het echt warm rood )


Moeilijk te zien maar de pompebleden
 zitten er echt in. !!


Ik ga ze zeker nog eens breien,
maar dan met iets dikker garen.
Ik denk dat dat het patroon
 dan ook beter uitpakt.
Maar ik vind ze zelf wel stoer :))
want wie heeft dat nou
Friese sokken....
Ja Akkelien, 
 maar die bedacht dit gave patroon.


Nog even een mooie herfstbol gescoord,
want we gaan die kant weer op.
Maar een beetje nazomer mag ook best :)


Natuurlijk.........en  zeg je herfst,
dan zeg je paddenstoelen
Ze schieten echt
 als paddenstoelen uit de grond  :))))


Fijne dankbare dinsdag,

Lieve groet Albèrtje



















 

8 opmerkingen:

  1. Ah, leuk!
    Ik heb ze zelf niet eens, want ik heb mijn exemplaren naar Friesland Post gestuurd en daar werden ze een give-away :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi Albèrtje.
    Paddenstoelen zie je al zoveel maar deze zijn ook mooi en zo dicht bij elkaar.
    Nu nog de enige echte vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sokken, zijn ze ook lekker warm voor de herfst en winter?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat een verkeerde garenkeuze zoveel invloed kan hebben hé. Maar gelukkig heb je nog moed genoeg om aan een volgend paar te beginnen.
    Ik heb één friese sok😂😂, die heb ik destijds als test gebreid voor Akkelien en hangt nu mooi te zijn in mijn kamer 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O nee, nog geen herfst hoor... De zomer kan mij niet lang genoeg duren.
    Jammer dat het garen wat te dun was. Maar je kunt de sokken in elk geval wel dragen. Ik heb nog nooit een friese sok gemaakt hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Friese sokken, hartstikke mooi.
    Het kan gaan winteren, maar nog ff nie !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rode Friese sokken. Ik zie dat het pompeblêd is ingebreid. Ja zo kan het ook, ik had de Friese vlag gedacht. Blauw met witte strook en rode pompeblad. Zo breidde ik truien. Maar mooie sok hoor.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je sokken mooi geworden hoor. Slobberen ze niet teveel langs de enkels. Zelf hou ik van strakke sokken en brei ik tot de hiel in boordsteek.

    BeantwoordenVerwijderen