Pagina's

zaterdag 16 mei 2020

Crea5220.....gedicht


Egeltje egeltje
 opgerold tot een bal,
ben je dood
 of slaap je al.
Niet zo slim
 zo midden op straat,
je kan er op wachten
 dat  dat mis gaat.

Met een stok
 rol ik je om,
je geeft geluid
 maar kijkt niet om.
Ik rol je verder
 tot in het gras,
dezelfde avond ging ik kijken
 of je er nog was.
Nee, je bent er vandoor, 
wat fijn,
ik mocht op deze dag, 
jouw reddende engel zijn.!!

                                                       AH

Mooi zo'n egel
 van God's wonderlijke schepping.


Fijn weekend !!!!!!


Lieve groet Albèrtje



10 opmerkingen:

  1. Mooi dat je de egel gered hebt.en wat een leuke ander foto in de hol van de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief hoor zo'n egeltje, mooi gedicht erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag laatst voor 't eerst een egel lopen! Ik was verrast hoe hoog die op z'n poten "stond"!
    Fijn dat je 'm gered hebt en wat een leuk gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief gedicht. Schitterend geschreven Albèrtje! Ik wist niet dat jij zo mooi kon dichten, leuk!
    Fijn dat de egel gered is, wat een domoor om zo midden op de weg te gaan liggen....
    En weer twee nieuwe beertjes? Bij mij zijn er al een tijd geen nieuwe popjes gebreid, maar alles ligt nog wel bij elkaar, dus als ik zin heb, dan kan ik zo aan de slag 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en lief gedichtje.
    En fijn een reddende engel te zijn voor het egeltje.
    Goede nieuwe week.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gedaan! Je hebt talent hoor... Egeltjes zijn zo leuk. Helaas zie is ze weinig meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedicht, egels hebben hoge poten, maar ze kunnen ook nog eens hard rennen!
    Wat zijn ze lief, mama en baby beer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je de egel hebt kunnen helpen, helaas zie je er wel, maar dan zijn ze vaak plat gereden :( Fijne week en hartelijke groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om zo'n diertje te kunnen redden.

    BeantwoordenVerwijderen