Pagina's

vrijdag 14 oktober 2022

Ossenmarkt 2022.......

Natuurlijk zat ik al vroeg klaar
want ik mag altijd mee 
als de dames op pad gaan.

In het donker werd de auto geladen
dat is een secuur werkje 
want ook Mirjam moet er nog in passen.


Ik werd zomaar  in een hoek gezet
 NAAST de auto.

En toen de kofferbak dicht zat 
was ik toch bijna vergeten.
Halloooooo............
is er voor mij ook nog een plekje ?????


Oh...... sorry Apie
natuurlijk,  maar je mag voorin.
Mmmmmm...........
dat is zeker iets nieuws,
maar dat maakt mij niet uit hoor.


Maar waar het nu mis ging ??
Bij de markt aangekomen
was ik toch echt  mijn pet kwijt.
En weet je hoe koud het eerst was ??
 HEEL KOUD !!!!

De auto werd leeggemaakt
en gelukkig is ie terug gevonden :))
Want zeg nou zelf 
ik heb altijd wat op m'n bol
en dan is zonder
 heel kaal (en koud)

Het opbouwen is altijd een heel karwei,


En dan hoor ik.....
zullen we zo, 
of toch maar zo !!


Als dan alles een plekje heeft
dan heb je ook een mooi gevulde kraam.


Het was echt weer heel gezellig
met de beide dames.
en zoveel mensen op de been.
Mirjam was druk met allerhande verkoop.


 Albèrtje zat te spinnen.


Tussendoor,
( ik zag het wel hoor)
werden er oliebollen gesnoept,
tja..... dat hoort bij de ossenmarkt.

Ook werd er heel wat af gekwebbeld,
de mensen hebben  veel belangstelling 
voor het spinnen.
En ik ......
had een mooi overzicht
 en kon alles weer goed bekijken.


Ik had een mooi plekje
en zat daar prinsheerlijk 
zo tussen het kaboutervolkje.


Maar hoe vaag.......
ik kwam weer ZONDER  pet thuis.
Dus nu moet er  nog even flink 
gezocht worden,
tussen alle wol en spullen 
want.......
waar die nou weer is gebleven.
Ik snap er niks van,
zo heb je hem en zo is ie foetsie.
Ik hoop dat ik hem terug vind en 
anders wil ik een nieuwe :)))
pssst  .........
dan vraag ik ook een jas 
want 's morgens is het best  heel koud 
als je vroeg op pad moet.

Maar dit was een hele mooie dag !!!!

Lieve groet Apie   (en Albèrtje)



 

9 opmerkingen:

  1. Tjonge Apie, het is me wat met die pet van jou... Het wordt tijd voor een reservepet hoor, want dit kan toch echt niet..
    Wat fijn dat jij ons verslag uitbrengt van de Ossenmarkt; de dames hebben het zeker nog te druk met je pet zoeken...
    Jij hebt een leuke dag gehad denk ik. Zijn er veel kabouters verkocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dag was dat, wel jammer van apie's pet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was zeker een mooie dag en wat kan Apie het toch mooi vertellen hoe de dag geweest is. Ik hoop dat zijn pet terug gevonden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeft Apie zijn pet al terug? Arm ding, een koud hoofd is niet fijn. Wat zag jullie kraam er gezellig uit. Hopelijk goede zaken gedaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie dag heb je gehad apie, samen met Albértje en mirjam. Gelukkig op tijd je Pet gevonden, en hopelijk heb je hem nu ook alweer terug
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verslag en wat hadden jullie een mooie dag!
    Wat een pech: je pet weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zalig verslag van een super geslaagde dag geschreven Albèrtje. En je bent zo goed in verhaaltjes schrijven, heerlijk. de kleinkinderen boffen maar met zo'n leuke enthousiaste Oma. En wat hadden jullie een prachtige plek daar op de Ossenmarkt. Hoop dat er ook veel verkocht is.

    BeantwoordenVerwijderen