Pagina's

dinsdag 25 oktober 2022

Dankbare dinsdag ........

Paddenstoelen die horen bij de herfst,
dit jaar staan er veel, heel veel zelfs.

Heerlijk om in  het bos te struinen en 
door al het blad  lopen,
dat nu naar beneden komt zetten.


Camera mee en op zoek 
naar mooie paddenstoelen.

O ja en thuis zoek ik dan ook
even de namen op 
van al dat moois wat we zomaar tegenkomen.
Dat is een heerlijk leer momentje.

De witte kluifzwam


rood bruine schijnridderzwam


sombere honingzwam
(en hier zijn er heel veel van )


geweizwam


grote sponszwam


gewoon elfenbankje
 

kastanje boleet


geschubde inktzwam


heksenschermpje 


paarse korstzwam
( deze wordt nog paars)


En dan nog de vliegenzwam !!!
Deze foto maakte onze schoonzoon
en ik mag hem gebruiken.
Ik vind het  een plaatje  Wander !!


Deze week nog maar es met de kids op pad.
Want de logeerbedjes zijn weer gevuld :)))))

Fijne dankbare dinsdag.

Lieve groet Albèrtje






10 opmerkingen:

  1. Je bent echt een natuurmens, Albèrtje...
    Wat mooi al die verschillende paddestoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, je maakt me helemaal blij met deze blog. Vrijdag kom ik Putten onveilig maken (voor een weekje). Dan ga ik kijken of ik andere paddenstoelen zie dan hier op de Heuvelrug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop verschillende paddenstoelen, prachtig!
    Veel plezier met de kleintjes, gezellig dat ze bij jullie logeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. creatieshaken-ria25 oktober 2022 om 13:07

    Prachtig al die verschillende paddestoelen.
    leuk dat je de namen heb opgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt aardig wat verschillend soorten gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat veel verschillende soorten! En het zijn allemaal mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je de paddenstoelen mooi gefotografeerd en zulke mooie. Sommige heb ik zelf nooit gezien. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een heerlijke serie paddenstoelen heb je kunnen kieken Albèrtje, echt fantastisch. En die laatste met rode hoeden, als je naar de onderkant kijkt lijkt het net of ze schoenen aan hebben, enig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Paddenstoelen spotten is leuk om te doen. Je hebt mooie foto's gemaakt en leuk dat je de namen erbij gezet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat veel paddenstoelen heb je gezien.

    BeantwoordenVerwijderen