Pagina's

dinsdag 5 oktober 2021

Dankbare dinsdag...........

Ergens in Juli fietste ik over de dijk
opzoek naar vogels.

Na de eerste foto's kwam ik een club
echte vogelaars tegen.
Nieuwsgierig als ik was  :))))
vroeg ik wat daar voor moois te zien was,
want ze waren druk bezig met mega verrekijkers,
En grote telelenzen op de camera's.
Ik vond het wel leuk om te zien.
ik kreeg keurig  tekst en uitleg,
Er zat een woudaapje in het riet.
Het is de kleinste reigersoort
en heel zeldzaam.

Wat een geluk voor mij. !!!

Wel jammer, dat ie nog een mega eind weg zat.

Maar goed..... foto's heb ik wel.
Al zijn het niet de beste
 ik ben er wel heel blij mee.


De foto's flink bijgesneden



Toch nog even een plaatje van internet
geleend.
De woudaap 


Maar eerlijk gezegd 
deze reiger kende ik niet.
De woudaap kende  ik alleen
uit de boeken van de Kameleon,
daar is de woudaap een molen :))))

Zeker weten,
 ik vergeet deze reiger nooit meer.
En stiekum hoop ik hem nog eens
tegen te komen !!

Lieve groet Albèrtje









 

10 opmerkingen:

  1. Nog nooit gehoord van de woudaap, dus weer iets bijgeleerd! Je maakte toch mooie foto's van dit unieke exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat bijzonder. Fijn dat je de woudaap vast kon leggen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit van gehoord, ja de molen wel, maar deze reiger niet.mooi dat er dan toch een plaatje van kunt schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat wist ik ook niet dat er nog zo'n kleine reigersoort was. Zoveel moois te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woudaapje... nooit gezien en misschien ook nog nooit van gehoord..:) Ik wist in elk geval niet dat het een vogel was!
    Echt iets voor jou, Albèrtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke ontmoeting en wat lief dat je uitleg kreeg en mee mocht kijken naar zo'n bijzondere vogel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een bijzondere vogel, nooit van gehoord, maar fijn dat hij op je beeld staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt het Woudaapje toch maar mooi kunnen vastleggen Albèrtje. Je kan met je nieuwe camera toch ook inzoomen, dan wordt de vogel het middelpunt en alles er omheen wordt dan waziger waardoor de vogel nog meer opvalt.

    BeantwoordenVerwijderen