Pagina's

dinsdag 29 december 2020

Dankbare dinsdag......


Dit is het laatste blogje van het jaar.
Het was een raar en moeilijk jaar
 voor heel veel mensen.
We beginnen weer opnieuw
 en hopen op mooie dingen.
2020
De nare dingen proberen te vergeten.
De mooie dingen koesteren

Op naar 2021.

In deze laatste week
vond ik een vlinder..... ( dood)
maar mooi om te bewaren.


bakte ik rolletjes


En zat ik  met een kleedje in m'n handen
wat nu gebruikt wordt voor de poppen.
een oude buurvrouw haakte dit
voor mij.
ongeveer 35 jaar geleden. !!!

Ik wil graag weten welke steek dit is,
maar ik kan het niet vinden.
Ook lukt het ( nog ) niet om het na te maken.
Misschien weet 1 van m'n blog lezers het wel,
dan hoor ik het graag.



Bedankt allemaal voor alle reacties
het afgelopen jaar.

Wens ik iedereen
 een hele fijne jaarwisseling toe !!

Houd moed.... pas goed op jezelf !!
 we spreken elkaar weer 
als we over de drempel zijn. :))


Lieve groet Albèrtje





 

8 opmerkingen:

  1. Geen idee, die steek, maar misschien kom ik het nog eens tegen.
    Een hele goede jaarwisseling en alle goeds, gezondheid en geluk voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi , denk dat ik het weet,
    de salomons knoop. salamonsknoop voor boodschappennetjes en sjaals.groetjes mar broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, de vlinder heeft zijn vleugels voor het laatst gespreid. Fijn dat hij (of zij?) zelfs nu nog de wereld kan kleuren.
    Ja, we hebben een bizar jaar achter de rug dat we nooit meer zullen vergeten. Maar het is inderdaad belangrijk om de mooie dingen óók te onthouden. Hopelijk kijken we over jaar met een fijner gevoel terug!
    Het haakpatroon ken ik helaas ook niet, maar ik zie dat Mar hierboven je al heeft kunnen helpen.
    Mooie rustige jaarwisseling toegewenst en een gelukkiger 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou ook een fijne jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad de Salomons knoop breisteek Albèrtje is heb net op internet gekeken.
    Mooi die vlinder, vast iemand die een boodschap komt brengen. En wat zien de rolletjes er verrukkelijk uit.

    Wens je een veilige jaarwisseling, en hopelijk meer geluk voor 2021,

    Liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. https://youtu.be/JCIihLkEPwA

    Hier een link naar de steek. Het is de salomonssteek ofwel de liefdesknoop. Gehaakt en niet gebreid. Mooi patroon😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk die kniepertjes, dat het nieuwe jaar zich maar gunstig voor je mag ontvouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Good! We have many new days ahead of us .. may they be serene and full of creativity! Happy New Year!!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen