Pagina's

zaterdag 13 juni 2020

verven met kamille.....



wandelen langs de weilanden,
valt mijn oog op dit......


Even wat beter gekeken,


tussen dit graan
 staat heel veel kamille


Even een stop met Jara,
om een bosje te veroveren.
Want hier krijg je spontaan
de verfkriebels van :)))

Eens kijken of dit ook kan in potjes
met hulp van de zon.


wat verschillend testen
zeg maar.
Alleen bloemen
alleen blad 
en van alles wat.


Eerst maar eens kijken 
of er kleur afkomt.
voordat er wol bij gaat.

De vorige potjes
met voedingskleurstof
zijn leeggehaald,


Maar natuurlijk verven,
 geeft toch veel zachtere tinten.
En is veel spannender om te doen. !!

Lieve groet Albèrtje




9 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Als ik met natuurlijke planten verf, dan laat ik de wol eerst een nacht in water met aluin weken. Dan 400 gram planten op 100 gram wol. De planten een uur koken, af laten koelen, zeven, wol erbij, weer een uur tegen de kook aan, af laten koelen. Een heel werk. Daarom ben ik benieuwd of het bij jou zo lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes, nooit geweten dat je daar een kleurtje van kan maken.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh dit is leuk zeg, en ik ben geel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Denk dat er een prachtige warme okerkleur tevoorschijn gaat komen. Je houd ons vast op de hoogte, spannend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, leuk, leuk! Ik wil het ook nog eens met voedingskleurstoffen proberen. Welke heb jij gebruikt?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk al dat experimenteren, succes ermee.
    Je laat vast het resultaat nog wel zien.
    Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, we gaan het zien...
    Ik moet altijd aan fopspeentjes denken als ik kamille bloemen zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Benieuwd welk resultaat dit zal geven! Zelf verfde ik nog nooit wol, zou het wel eens willen proberen, maar twijfel altijd ofhet wel goed zal komen!

    BeantwoordenVerwijderen