Pagina's

dinsdag 16 januari 2018

Dankbare dinsdag...........

Elke dag voeren we de vogeltjes buiten wel.
Gezellig om te zien hoe ze er druk mee zijn.

En wat zag ik van de week............
In een boom net ietsje verder weg,
een rood bonte specht.

Dan moet je wel  snel zijn om een foto te scoren,
met mobiel ( camera natuurlijk leeg )
door het raam, dan is het zeker geen super foto,
maar ik heb toch wat.

Zoekplaatje.....

Zie je hem zitten ??


( klik op de foto)


Ik hoop dat ie nog es terugkomt
 voor een betere foto. :)

En de eerste krokussen
 heb ik onderweg ook alweer gespot,


In de tuin zie ik de eerste sneeuwklokjes,
al is het nog koud 
voor mij zijn dit wel de eerste lente bodes.


Op naar het voorjaar.....
mmmm...... maar februari moet nog komen
en volgens ons moes 
is dat nog een kwaaie maand
. Ach we wachten  het maar af.

Lieve groet Albèrtje

12 opmerkingen:

  1. Ahhh, fantastisch dat je een bezoekje van de rood bonte specht kreeg.
    Je moes heeft gelijk, februari is meestal de koudste maand, we zullen het wel zien.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja van mij mag het voorjaar ook komen,maar zelfs in maart kan er nog een dik pak sneeuw vallen ,ik hoop het echt niet,ik ben echt zo aan voorjaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, leuk, de voorjaarsbloemen! Ik zal ook eens op zoek in mijn tuin, ik heb nog niks gezien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sneeuwklokjes heb ik ook gezien bij de buren.
    Voor het noorden is dat toch wel vroeg.
    Kijk uit naar de lente.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die specht!!! Hier bloeien narcissen...zal wel een vroege soort zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik zie hem!
    Hier in de tuin bloeien alweer blauwe bloemetjes (ik weet geen naam, ze komen altijd eind mei), de natuur is flink van slag. Natuurlijk kunnen we nog winter krijgen, maar na al die grauwigheid van de laatste weken zou een vroeg begin van de lente best fijn zijn 😊.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk als je een foto kan maken van een bonte specht. Mooie voorjaarscrocusjes.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi die bonte specht, en wat heerlijk al die,voorjaars bodes. Hier staan de tulpen weer op de vaas, ook zo,n voorjaar bode

    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig hé die vogeltjes, wij genieten er ook zo van.
    Bij ons in de tuin zijn de sneeuwklokjes echt nog inie mienie. Ja er is veel,om dankbaar voor te zijn.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gevonden! :-) En gelukkig is februari maar een korte maand. Laat maar komen de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Na even zoeken zag ik de rood bonte specht goed , mooi hoor. Ja heerlijk de eerste krokussen en sneeuwklokjes. De februari maand kan nog wel eens verschillend zijn, ik herinner me mijn verjaardag in de sneeuw maar ook met heel veel krokussen in het grasveld.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moest even zoeken Albèrtje maar toen zag ik de specht. Hier buiten nog geen spoor van het voorjaar, het stormt en de lucht is heel donker. Maar binnen is het gezellig en warm. Fijne dag vandaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen