Pagina's

donderdag 18 mei 2017

Langs de kant van de weg......

Bloeit uitbundig het fluitenkruid  !!


Zal ik ????
Heb ik daar tijd voor ???
Eigenlijk niet, maar toch is wachten geen optie,
want dan is het weer uitgebloeid,  
dus..............

een grote bos is gauw geplukt de pan op het vuur 
en lekker laten prutten


na een uurtje alles zeven,


en dan de wol erbij uurtje laten staan 
goed de temperatuur bij houden.

( ik hou van een experimentje )
Dit keer de aluin bij de verf gedaan
i.p.v. voor beitsen.
en dat geeft een zachtere kleur,
dus voor mij geslaagd !!


 we hebben mooie zacht gele wol

Blij mee
en dat smaakt naar meer   :)

Lieve groet Albèrtje




10 opmerkingen:

  1. ja zo leuk heh verven met Fluitekruid :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij gaan het van de week proberen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat apart, met fluitekruid. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit van gehoord, ik dacht je plukt een flinke bos voor op je tafel! Leuk dit. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een paar bossen fluitenkruid kon de kant van de weg best missen voor dit leuke experiment ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er staat genoeg fluitenkruid, dus goed dat je het gebruikt voor een verfbeurt. Leuk om het zo te verven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden, ik doe de fluitenkruid in een oud stuk van een klamboe hoef ik alles niet te zeven.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen