Pagina's

dinsdag 13 december 2022

Dankbare dinsdag...........

De weken voor kerst
zijn altijd wat rommelig.
Ik meen dan altijd
 dat er nog van alles moet.

Een sopje extra door het huis,
( geen idee waarom)
Jam en sausjes koken,
kniepertjes bakken en rolletjes.
( vind ik heel erg leuk om te doen )
Maar zou ik er niet aan toe komen
dan is er niets aan de hand.
De boom staat.


Verder ben ik aan het stoeien
 met een kerstkaart.
Nu voor elkaar
( het kan nog )
Deze week schrijven
 en dan wandel ik het gros weg.
De rest gaat op de post.

In huis maken we het gezellig
met lichtjes.


In deze tijd maak ik ook altijd plannen
voor handwerken in de vakantie.
Ik zoek dan iets op om te maken.
iets om te haken
te breien 
en een viltwerkje.


Maar eerlijk gezegd 
vaak komt het er niet van,
maar wie weet
en  als het klaar ligt
 pakt het makkelijker :)))
Begin Januari zal ik laten weten
hoe het ervoor staat !!

En zo gaan we door naar kerst 2022

Lieve groet Albèrtje



 

8 opmerkingen:

  1. Ja, dat is toch een 'raar' gevoel hè.., dat we van alles 'moeten' vanuit ons innerlijk.
    Ik herken het wel, behalve dat soppen dan. Daarvan denk ik 'je ziet het toch niet met dit donkere weer'.. Mooi excuus voor mij dus.
    Maar er zijn een heleboel gezellige dingen in december (te doen) en het goed om ook naar je naasten om te kijken en in dec. zijn we daar ons extra van bewust.
    Leuk, die nieuwe plannetjes. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé dat we allemaal zo onze eigen voorbereidingstradities hebben! Uit je berichtje lees ik dat je je niet gek laat maken erdoor, de rust zit in je hoofd; niets moet. Knap hoor en helemaal passend in deze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik hoop dat het ‘dingen van jezelf moeten / willen doen’ bijna klaar is en je lekker met je brei/haakwerkje kun genieten van alle voorbereidingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja, het hoort bij deze tijd van het jaar, allemaal vaste dingen :-) De meeste zijn leuk gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe dan ook vast heel gezellige dagen gewenst. Je bent al goed voorbereid. Hopelijk kom je ook aan je handwerkje toe. Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja inderdaad zo hebben we allemaal ons plannetjes in deze maand Het ziet er al sfeervol uit bij je, en je gaat vast nog wel tijd vinden om wat te handwerken denk ik, geniet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige blog. Herkenbaar, die handwerkplannen voor de vakantie. Het lijkt een hele tijd, maar voor je 't weet is het weer voorbij.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen