Pagina's

vrijdag 23 september 2022

Bloemen ABC......

En ik ben bij de P van Prikneus,


Beetje vage naam
want er zitten geen stekels aan.

Een plant die elk jaar weer op komt,
het zaait zichzelf zo weer uit.
Zo zien die jonge plantjes er nu uit,
die bloeien volgend jaar weer.
 ze noemen hem ook wel zemelapje
omdat de bladeren wat donzig zijn.


Een makkelijke plant
die veel kleur in je tuin geeft.

Goed bedacht van Akkelien !!!
Een makkie dit keer.


Ik haakte er weer 3


En met het ooievaarsbekje
van de vorige keer
heb ik een mooi kransje.


Op naar de Q

Fijn weekend








 

3 opmerkingen:

  1. Precies de goede kleur! Ja, ik vind het ook een vreemde naam. Ik hoorde van iemand die ze liflafjes noemde, niet dat dat ergens op slaat, maar wel een grappige naam ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn dankbare bloemen in de tuin, prikneusjes. Ze brengen veel kleur, maar ook je gehaakte prikneusjes doen dat. Lekker vrolijk! Liefs, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuk bloemetje! Misschien krijg je er een kriebelneus van en komt daar de naam vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen