Pagina's

vrijdag 8 juli 2022

Rondje tuin.......

Even een rondje door de tuin
op deze vrijdag.
Er staat nu zo veel in bloei !!
De fuchsia's :))


De winterharde fuchsia
deze hoef je alleen in de herfst af te knippen
en volgend jaar bloeit ie weer.
Ooit gekregen van Ria.
Mooie struik.


De hortensia's die nu al 
op kleine vaasjes staan.


doen het ook goed
ik heb ze inmiddels in verschillende soorten.


Grote teunisbloem
of nachtbloeier.
's avonds zie je de bloemen
in sneltrein vaart open gaan.


Naast de rode klaproos
dit jaar ook mooie rose.
 


De dubbele begonia




De eerste stokroos in bloei,
de zaadjes gekregen van Anita


En de winterharde lathyrus
DE tuinplant van moes !!
geeft een mooie herinnering
dus zus ook een bosje gebracht :))


Wens ik jullie nog een fijn weekend !!


Lieve groet Albèrtje







12 opmerkingen:

  1. Prachtige tuin! En leuk hé, dat bepaalde planten en bloemen verbonden zijn met mensen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, al die bloemen in de tuin hé :-)
    Echt genieten van alle kleuren, je fuchia's zijn prachtig! Fijn dat de stokroos het zo mooi doet. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is mooi in jullie tuin! Je weet wel dat ik dol ben op hortensia's; en wat staan ze mooi bij jou! Ik wist niet dat er ook roze klaprozen bestonden. En de stokroos heeft ook al een bijzondere kleur. Bij mij beginnen ze nu ook te bloeien, maar ze doen het niet zo goed als vorig jaar, helaas.
    Fijn weekend, het wordt mooi weer; geniet van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie bloemen pracht, zo mooi.
    En dan de lathyrus van je mam mooie herinnering

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar wordt je lekker vrolijk van, een wandeling door de tuin. En vooral als er zoveel in bloei staat. Prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal prachtig uit! De stokroos heeft een mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bloemen doen het goed in de tuin. Ik geniet van "Moes" haar bloemetjes. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is gewoon één groot feest bij jou in de tuin Albèrtje, wat een bloemenweelde, PRACHTIG. Fuchsia's zijn echt dankbare planten en die vaste doet het ook altijd goed. Mooi de grote teunisbloem, had ik zelf ook vele jaren maar die is eens verdwenen??? Je Hortensia doen het ook geweldig goed, geniet volop van al dit moois. Heel fijn weekend,
    groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige bloemen en planten heb je in je tuin. Fijn weekend 🍀🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van een rondje tuin geniet ik altijd en van een boeketje lathyrus word ik blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ik me afvraag, is het geen papaver ipv klaproos? Vind hem daar veel meer op lijken, is wel familie van elkaar dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grote diversiteit aan bloeiende planten heb je in de tuin, schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen