Pagina's

dinsdag 20 april 2021

Dankbare dinsdag......


Je hoort ze nu volop
de spechten die een hoop lawaai maken.
Druk bezig vaak in een wat oude of dode boom


Toen ik deze foto nog eens goed bekeek 
viel het me op dat zo'n gat 
eigenlijk heel netjes rond is.


Hier was er ook 1 flink aan het werk
maar was 's morgens vroeg 
had ik alleen een mobiel bij me,
dat is dan net weer jammer.
Goed kijken dan zie je hem wel 


En afgelopen weekend hele mooie 
lammetjes gezien !!!


Wat was dit een mooie koppel schapen


Zo mooi die bonte springertjes.
Dit bonte lammetje  hoe leuk
ziet die er uit.


Deze ging er eens goed voor staan,
maar nu ik hem beter bekijk.
Wat zit er veel hooi,  in de vacht :)))
 (Waar je al niet op let .)


Lieve groet Albèrtje

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk he dat voorjaar, al dat jonge spul, zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hè, die spechten... Wij zien er tegenwoordig regelmatig eentje in de boomgaard.
    Het is weer genieten met de lammetjes, zo leuk als je ze ziet springen en dollen. Ik ben fan van die zwarte lammetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die specht, en dan die lammetjes ik heb er ook echt een zwak voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke mooie beesten die spechten. Zo af en toe landt er een in mijn tuin en begint dan driftig te hakken aan de pindakorven. Een heel mooi gezicht. Net als de lammetjes in jouw blog en die komen dan weer niet in mijn tuin. Nou ja een mens kan niet alles hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hè al die dieren die je hoort en ziet. Lastig met spinnen al dat hooi in een vacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige getekende lammetjes zijn dit, het is altijd genieten om ze te bekijken. En ja die spechten hier zijn ze ook goed te horen en te zien. Mooi de ronde gaten, nog nooit gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die bonte lammetjes zijn zo leuk. Hier ook veel spechten in het bos. Ik kan alleen niet zo goed vogels fotograferen. Ze zijn zo snel hè. Daarom maak ik af en toe een video. Dat is ook leuk. Dan hoor je dat geroffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, die heeft lekker in het hooi liggen rollebollen! Leuk, mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoorde ook al veel spechten maar zag er nog geen éne! Wat een mooi lammetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk het voorjaar, en hoop dat de koude Noordenwind vlug vertrekt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen