Pagina's

donderdag 30 juli 2020

fuchsia update / stekken


Een boompje kweken was het doel,
maar als je dan toch even niet oplet..........
Oeps......... een hele grote zij scheut
en dat is niet de bedoeling.
( hoe kan ik dat niet gezien hebben ) ??


Maar het komt nog wel goed,
alle zij takken gaan er rigoureus vanaf !!!
ook alle knoppen als die er al in zitten.

Ik heb de plant uit de pot gehaald,
om te kijken of er nog een zij tak
 met wortels was.
En die zat er dus die kon eraf 
en weer in de grond.


 Zo staat ie er nu bij,
mag nog een klein stukje hoger.


En dit zijn de stekken
 van het afgelopen voorjaar.


Het zijn mooie planten geworden 
die weer jaren mee kunnen :))


En....... deze week was ik 
nog even in een "echte" fuchsia tuin
in Hulshorst !!
Dhr van den Brink heeft er zo ontzettend veel
ik was in de buurt 
en had ook nog het een en ander aan hem te vragen.
Want tips en trucs heb je nooit genoeg.
Wat een kennis heeft die man !!




ik vond dit filmpje op you tube
van TV Nunspeet
of ff googelen op fuchsiatuin Hulshorst
( mijn mobiel pakt hem niet pc wel)
 heel vaag !!




En natuuuuuurlijk gingen er nog jonge planten
 mee naar Putten.
4 .......want ik was op de fiets :))
Volgende keer nog maar weer een paar.


Leuk uitstapje, de fuchsia's 
zijn nu op z'n mooist.

Lieve groet Albèrtje






10 opmerkingen:

  1. Een ware snoepwinkel voor een fuchsialiefhebber zoals jij!
    Je hebt de zijscheuten rigoureus aangepakt, maar ze voelen vast dat je het goed bedoelt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stekken van afgelopen voorjaar zijn prachtige planten geworden, wat leuk toch dat het je allemaal zo goed lukt. En wat een boompje gaat worden staat er weer fris bij zonder al die zijscheuten, Ben benieuwd hoe dat er uit zien als hij gaat bloeien.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt 'm nog weer goed kunnen krijgen. Je zult maar zo'n tuin vol hebben, dan moet je behoorlijk aan het werk. Leuk adres om eens te kijken. Had ik dit maar eerder geweten, want we waren woensdag in Staverden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw stekken zijn prachtig geworden. Ik kan me goed voorstellen dat je er meer van wilt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet wel durven om die mooie knoppen eraf te knippen. Maar jou kennende komen ze dubbel zo mooi weer terug, die andere zijn ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn je fuchsia's prachtig, ik heb er ook een stuk of wat en nu bloeien ze volop.
    Knap om ze te stekken en rigoureus te knippen. Fijn weekeind!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed Albèrtje om het zo rigoreus te knippen.
    Dat is je wel toevertrouwd. Genieten dus. Wat een leuk filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen