Pagina's

vrijdag 1 november 2019

Sjaal....... en crea

Een mooie sjaal haken,
dat stond er te doen, voor een lieve vriendin.
Ze koos zelf de kleur.
Een mooie bol garen uit het atelier van blij dat ik brei.
Het verloop van deze bollen is zo mooi !!!!
 (Unicat !!)


warme herfst tinten 


Ze was er blij mee,
geeft weer een lekker gevoel !!

Crea  5219,   Voor vandaag Sunlight
Ik zag de zeep al voorbij komen,
Wist je......
 dat je daar je eigen wasmiddel
 mee kan maken ?
sunlight zeep raspen en smelten
 in 5 liter kokend water.
Voor de witte was een schep soda erbij
en voor een lekker luchtje
 een paar druppels etherische  olie
koud laten worden en in flessen overgieten 
en je kan weer vooruit.

En is de nazomer zon toch fel,
Dan doe je gewoon..........
zo !!!!!!!
net als Kees :))))


En voor de fuchsia liefhebbers,
nu is het tijd om ze te laten overwinteren,
elk takje terug snoeien tot 2 a 3 cm.
en dan op een donkere droge plaats,
(bij mij staan ze in de kruipruimte )

Lieve groet Albèrtje






14 opmerkingen:

  1. En die lieve vriendin is heel erg blij met de sjaal:) En wat een leuke foto van Kees. Bij mij staan de fuchsia,s ook in de kruipruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal heb je voor je vriendin gem(h)aakt! Daar is ze vast heel blij mee.
    Ik wist niet eens dat Sunlight nog steeds te koop is, laat staan dat ik wist dat er wasmiddel van gemaakt kan worden😆. Het klinkt als een echte 'zo deed oma het' tip en vaak zijn die prima!
    Wat een leuke foto van Kees, lief dat ie even bleef zitten voor de camera.
    Zelf heb ik geen fuchsia's, maar het is leuk om te zien dat er een soort hersttraditie aan het ontstaan is door de fuchsiablogjes😉.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een schitterende sjaal en een blogje met héle goede tips.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sjaal! Maar niet op de herfstbladeren laten vallen, dan issie onzichtbaar! :-)
    Bedankt voor de goede tips en een knuffel voor Kees!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal en bedankt voor de tip van de fuchsia, staat nog buiten, nu helemaal nat van de regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig is de sjaai voor je vriendin. Sunlicht zeep doet denken aan vroeger. Zeep in een zeepklopper, wat soda in het teiltje. Heet water zeepkloppen en aan de afwas. Fijn weekeinde. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke sjaal voor je vriendin!
    Fijne tips, die sunsoda gebruik ik ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige sjaal, mmm lekker warm, komt nu goed van pas. O Albertje, nu afknippen mijn bellenplant staat er nog zo prachtig bij, moet het echt nu?
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik vind de sjaal ook heel erg mooi! Wie niet? Die Unicatbollen zijn prachtig, ik heb er in de winkel ook bij staan 'kwijlen'...
    Leuk dat je ook aan sunlight zeep hebt gedacht! Ik heb er nog nooit wasmiddel mee gemaakt, en was altijd met Neutral. Ik vind de geur van Sunlight wel lekker als schoonmaakmiddel, maar niet voor de was...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat wasmiddel maak ik al jaren. Alleen koop ik de zeep al in vlokken. Ik doe 80gr zeep op 5 liter water. Die soda gebruik ik bijna nooit. Zonder lukt het ook best. En dan wat lavendelextract er bij voor het lekkere geurtje. Heel goedkoop en ecologisch. Dat laatste vooral. Je sjaal is prachtig. Geweldig mooi kleurverloop. De vriendin zal blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Braucht Dir e schnelle Prêt fir e Problem ze fixéieren? Sidd Dir prett e séieren an zouverléissege Prêt ze huelen?
    Wa jo, loosst eis e Message: creditandloan123@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Braucht Dir e schnelle Prêt fir e Problem ze fixéieren? Sidd Dir prett e séieren an zouverléissege Prêt ze huelen?
    Wa jo, loosst eis e Message: creditandloan123@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen