Pagina's

dinsdag 12 november 2019

Dankbare dinsdag..... sokken !!

Een nieuw boek.....
van Dendennis en Mr Knitbear .


en wat heb ik hem al vaak langs zien komen.
Een boek vol vrolijke sokken
met  inbrei patronen !!!
 je kan ze breien op kleine  naaldjes,
De addi crasy trio......
( dat zou ook makkelijker zijn met inbreien)

Nichtje Gerline had ze ook al,
En dat moest ik natuurlijk eens goed bekijken.
Gerline kwam langs , 
met haar sokken op de kleine naaldjes.


en zo zien ze eruit,
met een flexibele bocht erin.
3 naaldjes 2 voor je steken
 en met de derde brei je.
Ik bestelde ze bij de breiboerderij
( die was het voordeligst
veel prijsverschil)
Ik had ze snel in huis !!


Gerline was al een eindje op weg
voor het eerst sokken breien knap hoor.!!


Tja, dan kan ik toch niet achter blijven,
maar het is een hele kunst.


want ik..........
brei veel makkelijker en veeeeeel sneller
op de lange stokken.


ik heb nu bedacht......

 Ik brei 2 sokken op verschillende pennen,
gewoon om eens te kijken
hoe dat allemaal gaat.
1 op de addy trio en
1 op de lange stokken ( lekker vertrouwd)
ik merk dan vanzelf of ik het nieuwe onder de knie ga krijgen.
nou ja, dat is voor later.

Als dit paar af is
 gaan we een patroon uit het boek doen.
Want daarvoor heb ik het aangeschaft.
Maar ook de hiel is anders 
dan de hiel die ik al 30 jaar brei :))))

Een uitdaging !!!
Je bent nooit te oud om iets nieuws te leren.

We gaan het zien.
( wordt zeker vervolgd )

Lieve groet Albèrtje













13 opmerkingen:

  1. Wat leuk om het zo samen te doen!
    Een nieuwe hiel na 30 jaar, hihi .
    Zelf heb ik ook deze kleine flexibele naalden (van een ander merk, ik weet zo snel niet welk...) maar ik heb ze weer weggelegd want ik vond het niet echt fijn breien. Ik doe het nu weer gewoon op mijn rondbreinaald.
    Grappig dat je nu twee sokken met twee verschillende naaldsoorten gaat breien, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
    Veel sokplezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat is grappig. Ik kom het een keer uitproberen.
    Ik blijf nog even bij mijn kleine stokjes. Die hiel moet ik dan ook nog maar leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de boomeranghiel! Ik ben benieuwd hoe jij die vindt. Ik was niet enthousiast, maar je kunt ook altijd je eigen hiel weer gebruiken. De sokkenpolitie komt heus niet langs om te checken of je het hele patroon wel goed volgt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker een uitdaging, ik grijp ook altijd weer naar de vertrouwde lange pennen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh...., wat een handige pennen zijn dit... Nog nooit gezien, oeps.. ik loop vast achter :)
    Ik brei altijd met korte bamboenaaldjes, gaat prima. Rondbreinaald ben ik iets minder fan van. Maar dit is handig! Wat een uitvinding. Ik ben heel benieuwd naar wat je er uiteindelijk van vindt. Meestal blijf je toch 'hangen' in wat je altijd gebruikte. Maar geef het een kans zou ik zeggen...
    Dat worden mooie sokken, kan niet anders dan met zulk prachtig garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nooit eerder zulke pennen gezien! Best een uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap van haar hoor, best handig zulke pennen. Ik hou ook meer van de lange priemen, maar ik ben niet zo'n sokkenbreier. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de naaldjes ook gezien bij de Knit&Knot beurs. Mijn moeder wilde ze voor mij kopen, maar ik wil juist met 4/5 naalden sokken leren breien :)
    Veel succes, gaat vast lukken, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Braucht Dir e schnelle Prêt fir e Problem ze fixéieren? Sidd Dir prett e séieren an zouverléissege Prêt ze huelen?
    Wa jo, loosst eis e Message: creditandloan123@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Braucht Dir e schnelle Prêt fir e Problem ze fixéieren? Sidd Dir prett e séieren an zouverléissege Prêt ze huelen?
    Wa jo, loosst eis e Message: creditandloan123@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Braucht Dir e schnelle Prêt fir e Problem ze fixéieren? Sidd Dir prett e séieren an zouverléissege Prêt ze huelen?
    Wa jo, loosst eis e Message: creditandloan123@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen