Pagina's

dinsdag 23 oktober 2018

Dankbare dinsdag........

Met de ossenmarkt had ik potjes wol mee
met voedingskleurstof,
om te laten zien, hoe je kan verven in potten,
 door de warmte van de zon.

Na de ossenmarkt
heb ik ze nog een tijdje laten staan in het atelier.


En kijk ...........
wat een mooie kleuren zijn het geworden !!!!


Zo leuk is dit om te doen.

Ook had ik een potje gevuld met rode rietpluim
en een met riet sigaar..


De kleuren zijn mooi
maar ik denk.....
dat als je dit echt gaat koken
er meer kleur af komt.

Dat wordt dus een volgende test :))))

Lieve groet Albèrtje

14 opmerkingen:

  1. Zo leuk die verfprojecten! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren geworden.

    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke zomerse kleuren😉. Hoe lang hebben ze daadwerkelijk in de zon gestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zegt dat je niets met heksen hebt, maar zo experimenteren, daar zit toch ook wel iets heksachtigs in ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen al die kleurtjes maken dat ik enthousiast word! Lijkt me zo leuk om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kleurtjes zijn het. Succes met het volgende experiment!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleurtjes, zijn ze blijvend?
    Erg leuk dat experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om zo te experimenteren met kleurtjes! Je bent dan net een soort laboratorium he :-) Ik deed het jaren geleden met uienschillen maar dat was geen succes. Geen goed recept denk ik. Of ik was te ongeduldig haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo te experimenteren met kleurtjes! Je bent dan net een soort laboratorium he :-) Ik deed het jaren geleden met uienschillen maar dat was geen succes. Geen goed recept denk ik. Of ik was te ongeduldig haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had nog niet eerder gehoord over deze verftechniek. Toch een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk om met voedselkleurstof te experimenteren, zeker met kinderen. Ik heb afgelopen zomer nog plantaardig geverfd met behulp van de zon, ga er nog een blog over schrijven. Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi al die kleurtjes.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen