Pagina's

donderdag 17 mei 2018

nieuwe wet......

Een nieuwe Europese wet gaat nu het blog feest goed verknallen.
Je blog aanpassen op deze nieuwe wetgeving die ingaat op 25 mei.
Of stoppen met bloggen !!

Ik lees bij Manon van de blog haakenpen, dat de makkelijkste manier is
om de reacties uit te zetten.
Wil je reageren dan zou dat nog kunnen via de mail.

( wat Manon van haakenpen erover schrijft)

Maar er is meer waar ik me over verbaas
en ik kan er helaas niet omheen:
en dat is de AVG, de privacywet,
die op 25 mei ingaat. 
Ik lees er nog weinig over bij andere blogs, 
maar het gaat ons allemaal raken, ook als je 
zo'n hobbyblogje hebt als ik.

Op het moment dat je reacties toestaat op je blog, 
-en doen we dat niet allemaal,
want dat is een deel van de interactie 
die we als bloggers zo nodig hebben -
en Google je bezoekers telt, 
dan ben je verzamelaar van gegevens
en val je onder de AVG.
Al krijg je maar 1 reactie per jaar, dat op zich
is al genoeg, want dan "verzamel je gegevens"
volgens de nieuwe wet.

Ik begrijp het wel,
iedereen die bij mij een reactie achterlaat,
doet dat onder een i.p. adres en daar kunnen
anderen weer gebruik en misbruik maken.
Het is hetzelfde als bij mailen
daar mag je ook geen hele lijst namen meer cc zetten.
Op het blog Bloggen en Loggen kun je er
alles over lezen, over wat je kan en moet doen.

Zijn jullie allemaal wel op de hoogte
 van dit probleem ??
 Bij a bit of colour kun je er ook over lezen.

Dus de reacties gaan volgende week uit,
dat is zeker !!

En verder ga ik het allemaal nog even bedenken hoe verder !!



Lieve groet Albèrtje

8 opmerkingen:

  1. Nee ik ben niet op de hoogte. Snap niet waar het over gaat. Las wel iets op de site van mijn winkeltje maar ja die hebben om de haverklap iets wat veranderd en dan lees ik het eigenlijk maar half.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, helemaal niet nodig om je reacties uit te zetten, gewoon op je blog een privacyverklaring opnemen, dat is genoeg. Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de verklaring die is opgesteld door Simpelrijkleven, gratis te gebruiken op voorwaarde van bronvermelding. Laten we het alsjeblieft leuk houden in hobbyblogland, zonder reacties worden blogs toch wat saai, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar je moet daarnaast ook eens veranderen/instellen bij google Analytics..

      Verwijderen
  3. O Albertje, dat zou ik jammer vinden, als je stopt :(
    We hebben het zo gezellig met elkaar :)
    Maar het is natuurlijk aan jou.
    Groetjes en een alvast een fijn Pinksterweekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dan gaan bij mij de reacties ook maar uit :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wacht even Albertje...ik kreeg net bericht dat het ook simpeler kan. Ik ga het even doorspitten vanavond en dan zet ik het op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. uuhhmm ik snap er niet zoveel van ,kan er dan niemand meer reageren??

    BeantwoordenVerwijderen