Pagina's

dinsdag 4 november 2014

dankbare dinsdag Jara ( eigen ) wijsheid

Dankbare dinsdag,
ook voor mij !! 


 Verbouwen !!!!
  ( wat een ellende als je hond bent )
  Herrie aan je hoofd !!
  En  je mag er niet bij zijn.
Geen kans om te ontsnappen aan alle troep.
( ze hadden WEL  tijd om mij in de gaten te houden )

Maar............................

GEEN  lange wandelingen.
 GEEN tijd om te spelen.
GEEN tijd om naar het bos te gaan,
 en dan ook nog !!
 Allemaal nieuwe dingen in huis.
Het ruikt naar niks,
 alle vertrouwde geurtjes hebben ze verbannen.

Ben je mooi klaar mee !!

Als kers op de taart kochten ze voor mij een mooi nieuw kussen.
Lekker dik waterafstotend ......


tja ik snap het , die andere was niet meer om aan te zien, gaten, stof, viezigheid.
( 5 jaar heerlijk opgelegen )

 ( hij lijkt hetzelfde ) maar wat ermee is  kan ik jullie niet vertellen,
 ik heb er nog geen poot op gezet.
Laat staan dat ik er op ga liggen !!!!

Ze proberen het wel met lekkere hapjes enzo,
 maar daar trap ik mooi niet in
 ( wel in de hapjes natuurlijk, ....
 op een slinkse wijze krijg ik die wel naar binnen. :)

Ze sloven zich echt wel uit,
 maar vaak eindigt  het spelletje met :
Zij op het kussen,  ik ernaast  :)

Waar ik wel graag lig, in het atelier op een oude slaapzak.


In de kamer op een oeroud schapenvacht.
 ( was autohoes )
 Een beetje klein, dus beledigd ben ik wel.
Ik ben namelijk een flinke hond.


Tja bij gebrek aan beter.

Gelukkig zijn er nu rustiger tijden aangebroken,
Er wordt weer gewandeld,


 Er wordt weer gespeeld



Er wordt weer getraind.
( oefening blijf , het vrouwtje drinkt op afstand  een bak koffie )


En er wordt weer gemopperd,
 als er onderweg foto's moeten worden gemaakt en ik er weer voor sta.


nou  zo lelijk ben ik toch niet  ??
( ik wil  toch ook wel op foto's staan.!!
 Ik ben  VID       ( Very Important Dog :)


Al met al ben ik blij dat het leven voor mij ook weer normaal geworden is.
En ik hoop dat het zo blijft !!
Gelukkig  kunnen ze het woordje klussen even niet meer horen.

woef voor alle hondenvriendjes

Lieve poot van Jara :)




13 opmerkingen:

  1. Fijn dat het voorlopig klaar is met verbouwen!
    Groetjes, én een poot voor Jara,
    van
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een prachtige hond, Jara!! Gelukkig hebben ze nu weer aandacht voor je en kan je weer lekker rennen en spelen. Hopenlijk komt het ook goed met je nieuwe kussen, wel even wennen he. :-)
    Mijn dochter zou héél graag een hond hebben zoals jij. Helaas kan dat hier niet ivm allergie. Maar later zal ze er vast en zeker één nemen, ze is nu al aan het zoeken op herdershondenrassen. :-)
    Wat woon je in een heerlijke omgeving, lekker veel bos!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een heerlijk logje, ik begrijp dat de rust inmiddels weergekeerd is!! Enne, volgens mij kunnen jullie de woorden klussen.. en kussen voorlopig niet horen ;)! Een dikke knuffel aan jou, Jara!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in huis loopt er ook zo een schattebol van een viervoeter rond. Die heeft ook het liefst, rust en het oude vertrouwde. Gelukkig voor Jara is de rust teruggekeerd.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, ik vind het wel een knap geschreven blogje hoor. Pracht van een hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jara,
    Je hebt het echt zwaar gehad hé de afgelopen tijd. Maar gelukkig is de rust nu weer terug in huis al begrijp ik het heel goed dat je al die nieuwe luchtjes en nieuwe plekjes helemaal niet fijn vindt! Misschien wil het vrouwtje het nieuwe kussen een keer wassen en dan een paar dagen in de slaapzak doen waar je zo graag op ligt, zodat jouw vertrouwde luchtjes misschien in het nieuwe kussen willen trekken? En anders moet het nieuwe kussen misschien een paar dagen dienst doen als zitkussen voor het vrouwtje zodat het kussen in ieder geval naar haar gaat ruiken?
    De foto van jou voor de dichte deur vind ik heel mooi, maar ik ben blij voor je dat je nu weer meer naar buiten mag!
    Groetjes weer (ook aan het vrouwtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah lieve Jara, ik weet het je was echt heel zielig maar gelukkig is het over en wat het kussen betreft .... ach gebruik maar gewoon dat schapevacht, daar kan het vrouwtje toch niet mee spinnen.
    Liefs van Oma en Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkig dat ze weer tijd voor je hebben Jara, want ik dacht even dat ik naar je toe moest komen om met je te spelen en te wandelen... (had ik graag gedaan hoor!)
    Je bent een prachtige hond en je mag best laten weten hoe je erover denkt hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi verhaal van een mooie hond,haha ik heb er van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk blogje in naam van Jara, echt wel goed uitgedrukt allemaal! Benieuwd of ze het nieuwe kussen binnenkort zal willen....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een pracht verhaal verteld door Jara :) was even genieten en ook herkenbaar ;) onze honden kunnen ook af en toe zo lekker reageren met een blik van moet dat nou ;)

    BeantwoordenVerwijderen